Caviezel tulkitsi Jeesusta todella hyvin.

Mel Gebsonin ohjaama Passion of the Christ sai jo paljon ennen ilmestymistään kovaa kritiikkiä, eikä leffan ilmestyttyä kriitiikki vähentynyt. Leffa takoi silti Amerikassa huikat luvut ja oli maailmalla suuri menestys. Leffan raakuus ja väkivaltaisuus jakoi mielipiteet jyrkästi kahtia.

James Caviezel tulkitsi Jeesusta todella hyvin. Loppupuolella Jim oli kyllä maskeerattu lähes tuntemattomaksi. Elokuvaansa Gibson ei roolittanut hirveän kuuluisilla nimillä - James Caviezelia ja Monica Beluccia lukuun ottamatta muut näyttelijät olivat melko tuntemattomia. Mel Gibson itse lyö Jeesukseen viimeisen naulan leffan loppupuolella.

Mel Gibson teki Passion of the Christista siistimmän version vuoden ensimmäisen julkaisun jälkeen. Tämä versio ei kuulemma pyörinyt Amerikassa kuin muutaman viikon, eikä se ole Suomeen ainakaan vielä tullut.

K-18 -leima on paikallaan, sen verran rankasti veri lentää ja ruoskat osuu. Yhdessä vaiheessä PotC:n ikäraja meinattiin alentaa 15 vuoteen, mutta lopulta pidetiin kiinni K-18:sta.

Passion of the Christ on kokonaisuutena raaka ja raju kärsimyselokuva, mutta se sisältää vahvan tarinan.

nimimerkki: andy

andy