Bean

Raaka ja verinen kuvaus Jeesuksen kärsimyksistä. Hienoja symbolisia kohtauksia ja hyvä roolisuoritus pääosanäyttelijältä. (3,5/5)

Esa Lätäkönmäki

Aika brutaali ja piristävän realistinen Jeesus-elokuva toden totta, mutta itse tarina olisi voinut olla syvempi ja näkökulma laajempi. Gibsonin versio tutusta aiheesta on lähinnä pelkkä kidutusnäytös(toki vaikuttava sellainen). Näyttelijät ovat loistavia ja Monica Belluccia lukuun ottamatta minulle tuntemattomia. Visuaalisesti upean elokuvan kantava voima on Jim Caviezel, joka tulkitsee Jeesuksen sekä hänen fyysiset ja henkiset kärsimykset hienosti. Mel on saanut leffaansa myös muutaman surrealistisen kohtauksen, joka on ihan hyvä valinta. Loppukohtaus on sekin aika loistelias. Päällisin puolin varsin onnistunut historiallinen kuvaus, mutta jotain tärkeää jäi silti puuttumaan, nimittäin sanoma ja ajatus. 3,5/5

Heri985

Jos nauttii väkivallasta, tämä on täydellinen.

jossu82

ihan katsottava ja mielenkiintoinen

Paranoid

Olipa juuri niin verinen kuin ennakkoon kuvittelinkin. Itse asiassa luulin verisemmäksi. Aramean ja latinan puhuminen lisää rainan realistisuutta kummasti.
Sen sijaan tuo ei ole faktaa ristiinnaulitsemisessa, että naulat isketään kämmenten läpi. Ne iskettiin oikeasti ranteitten läpi, koska kämmen ei kestä ihmisen painoa ristillä, vaan repeytyy.
Kyllä se Mel silti osaa ohjata näemmä, vaikka sitten mulkun leima otassa.
(Netflix)

Kolme puol.

-Testament-

Todella raaka leffa ja toimiva leffa, mutta vähän yli pitkä elokuvasta olisi helposti voinut leikata ainakin 10 minuuttia pois muuten todellla hyvä.

Titan90

Äärimmäisen karu ja raaka reilu parituntinen Jeesuksen viimeisistä hetkistä maanpäällisellä taipaleella. Veri valuu, sylki lentää ja pilkanhuudot valtaavat kaiuttimet, kun vuoroin roomalaiset vuoroin paikalliset oppineet kurmoottavat vasemmalta ja oikealta.

Kenties kyseiseen aiheeseen liittyvistä elokuvista paras mitä olen nähnyt. Passion of the Christ ei sisällä liikaa sitä tyypillistä chanttia tai ainakin se on saat verhottua toiminnan alle. Kohtaukset on saatu todella kuvottaviksi ja heprea sekä latina(?) puhuttuina kielinä lisäävät ehdottomasti elokuvan arvoa. Liikaa on nähty näitä enkuksi väännettyinä, jolloin näyttelijät kuitenkin yrittävät sisällyttää jotakin naurettavaa aksenttia mukaan. Nyt meininki pysyy mahdollisimman autenttisena ja uskottavuus säilyy.

Sinällään elokuva luottaa vahvasti katsojan tuntemukseen aiheesta, eikä muutamaa takaumaa lukuun ottamatta kerrota juurikaan taustoja. Toimintaan mennään suoraan, mikä tässä tapauksessa lienee hyvä asia. Kokonaisuutena tasavahva teos, joka osoittaa jälleen kerran Gibsonin olevan yllättävän hyvä ohjaaja ainakin omiin ennakkoluuloihin peilaten.

Tony_Montana

ihan jees leffa oli.. mutta mites eikös tuos elokuvan genre kohdas pitäis lukea myöskin fantasia?...

andy

AxZ