Elokuvassa on muutama hauska juttu ja siihen se melkein jääkin.

Pähkähullu professori kertoo ylipainoisesta professorista Sherman Klumpista (Murphy). Hän työskentelee vaativan laihdutusprojektin parissa. Hänen tulisi kehittää lääke liikalihavuuteen. Eräänä päivänä hän tapaa professori Carla Purtyn (Pinkett). Nyt professori päättää käyttää laihduttavaa ainetta itseensä kohtalokkain seurauksin.

Eddie Murphy päätti siirtyä toimintakomedioista perhekomedioihin. Tulokset tällä saralla ovat tosin hyvin vaihtelevia. Tämä kuuluu perhekomedioiden keskikastiin. Paitsi että Eddie Murphystä on saatu tietokonevelhojen avulla lihava, niin hän näyttelee myös lähes kaikkia sukunsa jäseniä, joilla on myös paino-ongelmia. Elokuvakin on tyypillistä Tom Shadyacia (Ace Ventura - Lemmikkidekkari, Valehtelija valehtelija).

Elokuvassa on muutama hauska juttu ja siihen se melkein jääkin. Juoni on ihan toimiva, mutta elokuva luultavasti naurattaa kunnolla vain perheen pienimpiä. Näyttelijät tosin tekevät hyvät roolisuoritukset.

Ville

Alkuperäinen nimi: The Nutty Professor

Komedia
1996
Tom Shadyac
Barry W. Blaustein, Bill Richmond, David Sheffield, Jerry Lewis, Steve Oedekerk, Tom Shadyac
Dave Chappelle, Eddie Murphy, Jada Pinkett, James Coburn, John Ales, Larry Miller, Nichole Cauley