Loiri sekoilee kuin Jack Nicholson Hohdossa.

Pahat Pojat on elokuva jota on mainostettu niin paljon ettei tämmöistä tapausta ole ollut lyhyen elämäni aikana. Telkkarissa ja päässä soi: "Haaveet kaatuu..". joka on hyvä kappale ja päätin jo kauan aikaa sitten uhrata 7 euroa suomalaiselle elokuvalle. Tämmöisessä käpylässä kun asun niin elokuvat tulevat aika myöhään leffaan.

Koistisen veljekset, jotka suorittivat rikollisella urallaan lähes sata ryöstöä. Neljän pojan katrasta ruvettiin kutsumaan Daltonin pojiksi ja se sai todella paljon julkisuutta. Olen lukenut Seiskasta ja kaikista muista juorulehdistä kauhutarinoita näiden onnettomien poikien elämästä sekä varsinkin lapsuudesta. Nyt kun tästä on tehty elokuva ajattelin tuleeko tästä todenmukainen vai vääristelläänkö asiat päin mäntyä.

Vastaus on todenmukainen, ainakin suurinpiirtein. Poikien sukunimi on Takkunen ja joka ikinen veli on hirveä bodari ja niinhän se on todellisessa elämässä. Isällä oli oikeassa elämässä mielenterveysongelmia ja fiktiivisellä Jokke-papalla heittää iso pyörä niin paljon kuin voi. Oikeassa elokuvassa sisaruksia oli kaiken kaikkiaan 11 mutta eihän niitä kaikkia voi tunkea elokuvaan. Pitäähän jonkin sortin vapaus olla.

Elokuva tarjoaa lähes kaikkea: Jännitystä, komediaa joka todella kääntää hymykuopat näkyviin ja toimintaa joka tuo mieleen Hollywoodin. Budjetti oli kumminkin "rääpälemäinen" 1,5 miljoonaa euroa. Hollywoodissa syljettäisiin sen päälle mutta täällä Suomessa se osataan käyttää todella hyvin. Näyttelijän suoritukset ovat vakuuttavia, varsinkin Loirin. Hän sekoilee kuin Jack Nicholson Hohdossa. Jos hän ei voita jussi-palkintoa tästä niin sen voi lisätä kahdeksanneksi kuoleman synniksi. Viattoman koiran tappaminen on niin sadistista että ihan oksettaa. Veljekset jotka on kerätty Suomen tähtikaartista on myös hienon työn tehnyt. Kaikille on kehitetty omat luonteet eivätkä he ole pelkkiä komeita könsikkäitä teinitytöille.

Ainut ongelma oli minun mielestäni kamaerakulmat. Ohjaaja Aleksi Mäkelä tekee toki hienoa toimintaa, mutta kamera heiluu ja kuvakulma vaihtuu niin nopeasti ettei kissaakaan ehdi sanoa. Esim. kun Eero (Jasper Pääkkönen) ja Pirjo (Elsa Saisio) istuvat hyppyrillä kulmat vaihtuvat melkein jokaisen repliikin jälkeen. Kumminkin tästä yhdestä ja ainoasta viasta huolimatta tämä on todellista viihdettä joka jättää hyvän tunteen että suomalisella elokuvalla on tulevaisuutta.

Vieras Arvosteltu: 25.03.2003
Katsottu: Teatterissa