Harvinaisen pitkäpiimäinen elokuva, vaikka yksi keskeisistä henkilöistä on huumediileri (Juno), toinen hikipinkouttaan piilotteleva punkkari (Viljami Nojonen) ja kolmas perheensä eteen kaikkensa tekevä isä (Eero Aho). Näistä hahmoista luulisi irtoavan paljonkin, mutta kerronta laahaa keskittyen lähinnä sauhutteluun. Elokuvalla ei tunnu olevan muuta tarkoitusta kuin poltella katsojan minuutteja mitä turhauttavimmalla tavalla. Ja jos jonkun näyttelijän performanssi kantaisikin sinällään, useampi kohtaus on sotkettu jollakin kuvallisella kikkailulla (esim. tökeröhkö hidastus, räikeä värien muunnos) tai kliseisellä leikkauksella (esim. tupakoinnista tupakointiin), jolloin katsoja viimeistään taas muistaa katsovansa vain elokuvaa ja turhautuu entisestään.

"Vittu, tää on ihan pelleilyä tää touhu. Meidän on pakko päästä veke täältä", toteaa Diana Tenkorangin näyttelemä diilerin tyttöystävä jossain leffan puolivälin tienoilla, eli silloin, kun elokuvasta tuntuu kuluneen jo ensimmäinen neljä tuntia, ja hahmon tunnelmiin on ihan pakko yhtyä.

eeeno

Pahan kukat
Pahan kukat arvosana 2,32
2016
Antti Jokinen
Antti Jokinen
Alma Pöysti, Diana Tenkorang, Eero Aho, Juno, Krista Kosonen, Mikael Gabriel, Tommi Korpela, Viljami Nojonen
Suomi
suomi