Anzalone

Aika oli melko pahasti kullannut muistot tämän leffan tapauksessa. Lapsena kun tämän katsoi, tämä oli yksi eeppisimmistä leffoista, nyt jäi vähän vaisu fiilis. Edes suohon uppoava heppa ei aiheuttanut samanlaista surua kuin aikoinaan. Neverending Story on aika keskitason fantasiapätkä, ei mitään sen kummempaa.

Hiisi

Päättymätön tarina on monelle varmasti nostalginen pätkä. Elokuva on mielestäni kuin kasarifantasian perikuva ja joku voisi sanoa irvikuvaksikin. Tykkäsin siitä, että elokuvan tapahtumia ei missään vaiheessa paisuteltu tai selitelty liikaa. Fantasiamaailma ja efektit ovat hieman vanhentuneita, mutta silti vaikuttavia. Tässä on valitettavasti leffan paras anti, sillä tarinassa ja ohjauksessa on laskelmoinnin makua. Vaikka elokuva välttää lastenleffojen pahimmat kliseet, se tuntuu vähän särmättömältä.

Wolfgang Petersenilta olisi erinomaisen Das Bootin jälkeen voinut odottaa vaikka mitä, mutta tuohon teokseen verrattuna Päättymätön tarina on aikamoista huttua. Jännää etteivät miehen elokuvat ainakaan kuullun perusteella tästä parantuneet. Kerran katsottuna Päättymätön tarina on silti ihan kiva.

Arz

Elvis69