shinji

Overlordia on mainostettu zombinatsi leffana, mutta zombeja tuli mukaan kuvioihin vasta ihan loppupuolella. Alussa homma vaikuttaa kohtuullisen vakavasti otettavalta ja uskottavalta sotaleffalta, alkupuolisko olikin ainoa asia mistä ihan tosissani tykkäsin. Keskivaiheilla oli todella tylsä haahuilu vaihe, jossa ilmeisesti on yritetty nostattaa tunnelmaa ja kauhufiiliksiä, mutta tässä ei onnistuttu yhtään. Lopussa sitten leffa muuttui täysin päättömäksi sekoilu rainaksi, mikä kieltämättä oli vähän huvittavaa katsottavaa.

Näyttelijät/hahmot on aika tyypillisiä toiminta leffojen karikatyyreja, harmi vain etten tykännyt yhdestäkään näyttelijästä. Wyatt Russell perinteisenä kovis-ryhmänjohtajana oli todella mitäänsanomaton, samoin myös Pilou Asbaek pääpahiksena oli tylsä. Ainoa jossa oli edes jonkin verran persoonallisuutta oli John Magaro - alussa hän vaikutti pirun ärsyttävältä, mutta lopulta muuttuikin ainoaksi joka jäi edes jotenkin mieleen.
Kokonaisuutena Overlord on todella epätasainen ja kummallinen leffa - luultavasti olisin tykännyt tästä enemmän jos koko keston ajan homma olisi pysynyt joko vakavana sota/kauhuiluna, tai sitten olisi menty kunnolla komedia splatterin puolelle. Laimea sekametelisoppa, kaksi tähteä.

Addeh

Overlord
Overlord arvosana 3,34
2018
Julius Avery
Billy Ray, Mark L. Smith
Bokeem Woodbine, Éva Magyar, Hélène Cardona, Iain De Caestecker, Jacob Anderson, John Magaro, Jovan Adepo, Pilou Asbæk, Wyatt Russell