anna.v

Rakastin kirjaa ja rakastin mös tätä elokuvaa. Rooli valinnat osu ihan nappiin! Ja kyl lawrence veti taas pisteet kotiin. Ei voi muuta sanoo.

Fallen angel

Loistava leffa. Tykkäsin tästä ehkä jopa enemmän kuin ensimmäisestä, sillä tässä oli hieman enemmän toimintaa ja jännitystä.

Tämä seurasi kirjaa todella paljon, mikä oli minusta hyvä asia.

Näyttelijät olivat minusta suurimmaksi osaksi hyviä ja Lawrence oli jälleen loistava Katnissin roolissa. Love her!

En voi odottaa kolmatta elokuvaa, vaikka se tuleekin kahdessa osassa. Toivottavasti eivät ala venyttämään sarjaa liikaa...

Viisi tähteä!

Larno

Loistava kuten ensimmäinenkin. Ehkäpä vielä parempi. Harleson ja Lawrance sekä Hoffman täydellisiä. Eniten yllätytti, että ohjaaja sai pidettyäö nälkäpelin aisoissaan eli eipä onneksi nähty lentäviä CGI- ihmissusimerirosvoavaruusolioita valomiekkojen kanssa. Tästä voisi antaa jo ablodit. Muut tämän vuoden leffat, joita on tullut katsottua ovat olleet vai erikoistehoste jynkkyä ilman päämäärää. Vuoden paras! Ja haters gonna hate iha vapaasti.

Q+Black

Olen lukenut tämän trilogian pariin kertaan ja Vihan liekit nousi jo ensimmäisellä lukukerralla suosikiksi. Siinä vaan oli jotenkin enemmän sisältöä ja jännittäviä tapahtumia kuin ensimmäisessä osassa mikä on huvittavaa koska yleensä jatko-osat eivät yllä ensimmäisen tasolle.

Huomaa, että ensimmäinen elokuva oli jo omalta osaltaan menestys koska jatko-osaan on käytetty paljon enemmän rahaa ja aikaa. Sen miljöö on jotenkin paljon upeampi kuin ensimmäisessä osassa.

Elokuva alkaa melko pitkälti siitä kun Katniss ja Peeta lähtevät voittokiertueelleen vyöhykkeille. Elokuvaan oli loistavasti saatu ylös Katnissin tunnetilat sekä vyöhykkeillä paistava suru, viha ja kaikennielevä epätoivo. Kapina on kytemässä.

Jouduin oikeastikin pariin kertaan nieleskelemään kyyneleitä elokuvassa koska siinä vallitseva raskaus tavoitti katselijansa. Vihan liekit olikin minun mielestäni paljon surumielisempi ja brutaalimpi kuin edeltäjänsä vaikka huumoriakaan ei oltu unohdettu kaiken sen vakavuuden keskellä.

Pakko sanoa, että päänäyttelijät osuvat rooleihinsa kuin nyrkki silmään ja Lawrence sen kuin parantaa roolisuoritustaan ilmiömäisesti. Finnickin näyttelijä oli myös aika nappivalinta vaikka jäinkin odottamaan ehkä hitusen enemmän vielä sitä kirjan Finnickiä.

Yksi elokuvan parhaista hahmoista oli ehdottomasta Johanna, joka veti räävittömästi rooliaan ja kirvoitti hymyn useammin kuin kerran. Myös muut hahmot olivat minusta hyvin valittuja ja koskettavia jokainen omalla tavallaan.

Areena oli upeasti toteutettu ja kaikki efektit saivat hengen melkein salpaantumaan. En vain yksinkertaisesti löydä mitään moitetta visuaalisesta puolesta.

Loppu tottakai jäi kutkuttavaan kohtaan, mutta kirjan lukeneena sai jonkinlaista rauhaa siitä kun tiesi mitä odottaa jatkolta. Vihan liekit ylitti totaalisesti kaikki odotukseni ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille.

Arska79

rusher

viltsu

Nälkäpeli: Vihan liekit
Nälkäpeli: Vihan liekit arvosana 3,15

Nälkäpeli: Vihan liekit (2013)

Alkuperäinen nimi: The Hunger Games: Catching Fire

2013
Francis Lawrence
Michael Arndt, Simon Beaufoy, Suzanne Collins
Donald Sutherland, Elizabeth Banks, Jeffrey Wright, Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Lenny Kravitz, Liam Hemsworth, Philip Seymour Hoffman, Sam Claflin, Stanley Tucci, Woody Harrelson