Sinipiika

Laulut olivat huonoja, ja elokuvan pituus... Tuntui että turhia kohtauksia oli venytetty kohtuuttomasti, ja joitain oleellisia jätetty pois - esimerkiksi monien roolihenkilöiden tunteet ja suhtautuminen toisiaan kohtaa tulivat jonkinlaisena yllätyksenä lopussa? Audrey kieltämättä näytteli hyvin, mutta hänen roolihahmonsa oli kammottava.

Uytp7

Voihan nyt yhden kerran! (jos toisenkin?) Olipas se rasittava elokuva, jonka hyvät puolet melkein peittyivät muutaman karsean seikan alle. Mammuttimainen pituus, arvon rohvessorin arroganttius ja suhdesoutuveivaus ilman uskottavuutta syövyttivät pohjaa mielekkäältä filmielämykseltä. Ilokseni luritukset olivat pääosin hyviä, kiukustuttavat hahmot kelvokkaasti näyteltyjä ja itse leidikoulutuksesta löytyi viihdyttäviä hetkiä yhtä runsaasti kuin salmiakkikaramelleja ässämix pussista.

Mutta se rohvessori. Tuommoinen todellisuudesta irtaantunut puliveivaaja möhöhöö minä olen oikeassa ja tunteet ovat naisille ukko sai sappeni kiehumaan. En tosin suivaantunut kuten äijän toistuvista vähättelevistä kommenteista naisia, köyhiä jne. kohtaan voisi kuvitella, kuitenkin melkoisen ärsyttävä jaarittelija "nero" oli kyseessä. Hepburnin alkupuolen kimitystä kuunnellessani vajosin lattian läpi kuudesti myötähäpeän johdosta. Vaikka sitten kolme tähteä, oli tällä veikeätkin hetkensä ja eivätpähän olleet puhtaita pulmusia hahmoset.

Dev

My Fair Lady arvosana 3,67
Komedia,
1964
George Cukor
Alan Jay Lerner, George Bernard Shaw
Audrey Hepburn, Gladys Cooper, Jeremy Brett, Marni Nixon, Mona Washbourne, Rex Harrison, Stanley Holloway, Theodore Bikel, Wilfrid Hyde-White