Morbius

Alkuperäinen nimi:Morbius
Valmistusvuosi:2022
Pisteytyksiä: 18
Tarkka arvio: 2.08

Yksi Marvelin vastustamattomammista ja ristiriitaisimmista hahmoista nähdään valkokankaalla, kun Oscar®-voittaja Jared Leto muuntautuu arvoitukselliseksi antisankariksi, Michael Morbiukseksi. Harvinaiseen verisairauteen vakavasti sairastunut tohtori Morbius haluaa pelastaa muut samalta kohtalolta ja ottaa epätoivoisen riskin. Aluksi uhkapeli vaikuttaa kannattaneen, kunnes selviää, että parannuskeino on mahdollisesti ollut pahempi kuin itse sairaus.

Kommentit & Pisteytykset

JVDS

2,5/5

Johan on floppi, ties kuinka mones Jared Leton tähdittämä supersankaripannukakku. Morbius olisi ehkä toiminut jonkin muun leffan yksinkertaisena traagisena sivuhahmona tai jotain, mutta oman nimikkoelokuvansa päähenkilönä tämä ei toimi sitten senkään vertaa. Tätä muistaakseni palloteltiinkin vuosikausia ennen sekunninkaan kuvaamista, sittenkin valmis teos hyllytettiin pieneksi ihmisiäksi. Kassakaapissa pölyttyneen lopputuotteen ilmestymisen aikoihin kaikki kiinnostus Morbiusta kohtaan olikin jo haihtunut kuin se kuuluisa kamelin pieru saharaan, loppu terä taittui ihan jo leffan kurjan tason vuoksi.

SMK
QT