Täynnä hyviä roolisuorituksia.

Minun elämäni on koskettava kuvaus vaikeasti kehitysvammaisena syntyneestä kirjailija Christy Brownista, joka oli täysin halvaantunut lukuunottamatta vasenta jalkaansa, jolla äijä sittemmin oppikkin sekä kirjoittamaan että maalaamaan. Mutta tohtori Eileen Colen (Fiona Shaw) avustuksella Christy oppii myös kommunikoimaan ja tätä kautta kohtaamaan ehkä jopa dramaattisemmin maailman julmuuden.

Britti Daniel Day-Lewisin uskomaton roolisuoritus Christynä on yksi vaikuttavimmista koskaan näennäisesti avuttomana mutta sisäisesti suurta tahdonvoimaa ja jopa aggressioita kokevana cp-vammaisena ja rooli toi hänelle aivan syystä useita elokuva-alan huippupalkintoja, mm. Oscarin. Elokuva on täynnä myös muita hyviä roolisuorituksia, mutta he jäävät väistämättä Day-Lewisin täysillä sydämmestä tulevan roolisuorituksen varjoon.

Elokuva on siis yksi parhaita sairas- ja erilaisuuskuvauksia kautta aikojen, joka pursuaa vahvoja roolisuorituksia,mutta dramaattisten tapahtumien ohella jopa lämmintahtoista englantilaista huumoria. Tarina selviytymisestä ja ystävyydestä. Nauttikaa.

nimimerkki: John lennonjohto

Vieras Arvosteltu: 05.05.2003