Näköjään vielä vuonna 1994 ilmestyneessä viimeisessä Mies Ja Alaston Ase elokuvassa Leslie Nielsen loistaa yhtä hyvin kuin aiemminkin. Miehen otteissa ei näy huonontumisen elkeitä vaikka miehellä on ikää jo ihan kiitettävän paljon. Myös Priscilla Presley jaksaa näyttää aina yhtä nuorelta johon rouvalla on varmasti kulunut paljon aikaa ja vaivaa. Luultavasti myös rouvalle on tullut tutuksi paikallinen kauneusleikkauksia tekevä lääkäri. Eihän elokuva vedä vertoja kahdelle ensimmäiselle osalle saa se silti nauramaan.

Poliisi Frank Drebin (Leslie Nielsen) on jäänyt hyvin ansaitulle eläkkeelle. Hänen pahaksi onneksi paikallinen poliisiasema tarvitsee häntä kiireisesti tehtävään, johon vain hän kuulemma pystyy. Hänen täytyy ryhtyä vakoilemaan rikollispomo Roccon toimia. Leslie ajatteli että hänen olisi helppo pitää miestä silmällä jos hän soluttautuu Roccon hommiin. Taas kuten edellisissäkin osissa näiden tapahtumien ansiosta elokuva saa ihmisen nauramaan vatsa kippurassa.

Kuten edellisissäkin osissa päänäyttelijä loistaa omalla osaamisellaan. Leslie Nielsen on lahja elokuvan tekijöillä, jota heidän on syytä käyttää enemmän. Onhan mies näkynyt monissa elokuvissa, mutta vain osa niistä on hyviä. Minkä Leslie raukka sille voi että tekijät mokaavat pahasti jo suunnitteluvaiheessa. Meidän onneksi tätä virhettä ei tapahtunut yhdessäkään tämän elokuvasarjan osassa. Myös vasta näyttelijä Priscilla Presley onnistuu hyvin, mutta Nielsen vie kaiken huomion. Elokuvassa vilahtaa muutamassa kohtauksessa tunnettu povipommi Anna Nicole Smith. Hänen onnekseen hän ei valinnut elokuvissa näyttelimistä urakseen, sillä sitä hän ei osaa. Smithin onneksi hän ei näy kovin monessa kohtauksessa, eikä varsinkaan kovin monessa elokuvassa.

Myös ohjaaja Peter Seagel onnistuu luomaan todella hyvän elokuvan yhdessä hyvien näyttelijäsuoritusten kera. Kyllä tämän elokuvan jälkeen saa Mies Ja Alaston Ase - trilogian arvoisensa päätöksen. Harmin paikka kun tämä kuuluisa ja loistokas elokuvasarja ei saa jatkoa. Sen verran hyvä se oli.

Mies Ja Alaston Ase 33 1/3: viimeinen solvaus on viihdyttävä komedia yhdessä hyvin näyttelijöiden kanssa. Itse ainakin haluan nähdä enemmän miehen tuotoksia, jotka ovat hyviä. Luultavasti tämä toive ei toteudu.

JV
Käyttäjä, 17 arvostelua
Arvosteltu: 06.12.2008
Katsottu: Kotona

Muita lähipäivinä telkusta tulevia leffoja

Vaimoke
Narnian tarinat: Kaspianin matka maailman ääriin arvosana 2,83
Narnian tarinat: Kaspianin matka maailman ääriin

Mies ja alaston ase 33 1/3: Viimeinen solvaus
Mies ja alaston ase 33 1/3: Viimeinen solvaus arvosana 3,66

Mies ja alaston ase 33 1/3: Viimeinen solvaus (1994)

Alkuperäinen nimi: The Naked Gun 33 1/3: The Final Insult

Komedia,
1994
Peter Segal
David Zucker, Pat Proft, Robert LoCash
Anna Nicole Smith, George Kennedy, Leslie Nielsen, O.J. Simpson, Priscilla Presley