Kerro minulle jotain hyvää

(2016)

Elokuvasta

Elokuvan nimi: Kerro minulle jotain hyvää
Genret:
Alkuperäinen nimi:Me Before You
Valmistusvuosi:2016
Pisteytyksiä: 45
Tarkka arvio: 3.22

Kerro minulle jotain hyvää perustuu Jojo Moyesin samannimiseen menestysromaaniin, joka on hurmannut myös suomalaiset lukijat. Louisa ”Lou” Clark (Emilia Clarke) asuu pikkukaupungissa Englannin maaseudulla. Hän on luova, tyyliltään hieman omalaatuinen 26-vuotias, vailla varsinaista suuntaa elämälleen. Lou tekee erilaisia pätkätöitä auttaakseen perhettään selviytymään taloudellisesti. Uusin työpaikka asettaa Loun positiivisen luonteen kuitenkin koetukselle. Hän alkaa omahoitajaksi Will Traynorille (Sam Claflin), varakkaalle nuorelle pankkiirille, joka päätyi pyörätuoliin jouduttuaan pahaan onnettomuuteen. Ennen niin seikkailunhaluinen Will on nyt neliraajahalvaantunut – ja katkeroitunut sekä luovuttanut toivonsa. Lou on kuitenkin päättänyt näyttää hänelle, että elämä on vielä elämisen arvoista. Lou suunnittelee Willille sarjan erilaisia elämyksiä, jotka sopivat pyörätuolipotilaallekin. He kokevat lopulta yhdessä enemmän kuin osasivat aavistaa. Kummankin elämä muuttuu lopullisesti.

Kommentit & Pisteytykset

Dickey2

Tarinaltaan aika paljon samanlainen kuin koskemattomat, mutta samalle tasolle ei kuitenkaan päästä. Koskettavasta elokuvasta on kuitenkin kyse ja pääosa näyttelijät ovat sympaattisia. Kirjana tätä on kehuttu kauheasti, mutta jos on lukenut kirjan ja se kolahti niin elokuvana tämä voi silloin olla pettymys. Itse en voi niitä vertailla keskenään tietenkään kun en ole kirjaa lukenut.

etell
Bean