Juoni hipoo täydellisyyttä ja efektit hierovat katsojan silmiä.

The Matrix antaa katsojalleen aivan uuden ulottuvuuden elokuva maailmaan. Juoni hipoo täydellisyyttä ja efektit hierovat katsojan silmiä. Keanu Reeves selviytyy vaikeasta tehtävästään vähintään hyvin.

Thomas Andersson on mies joka elää kahta elämää. Toisessa hänet tunnetaan nimellä Neo. Pian Neo saa tietää että maailma jossa elämme on vain kuvitelmaa ja todellisuudessa tietokoneet hallitsevat meitä. Neo liittyy joukkoon joka taistelee tietokoneita vastaan ja joukon päänä toimiva Morpheus osaa myös hommansa ja säilyttää uskottavuutensa leffan ajan. Carrie-Ann Moss näyttelee leffassa Trinityä, joka on kuuluu myös samaan poppooseen morpheuksen, Tankin, Dozerin, Chyperin, Swicthsin ja Apocin kanssa.

KungFu -kohtaukset ovat möys vakuuttavaa jälkeä. Koko näytteliäkaarti on tehnyt työnsä hyvin. Ensi vuoden alkupuolella onkin jo tulossa Matrix Reloaded, eli Matrix 2. Jos tämä arvostelu ei avaa sinulle mitään ovia, niin katso itse elokuva

Nimimerkki: Neo

Alkuperäinen nimi: The Matrix

1999
Andy Wachowski, Lana Wachowski
Andy Wachowski, Lana Wachowski
Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving, Joe Pantoliano, Keanu Reeves, Laurence Fishburne
USA, Australia