Täyttä aivot narrikkaan viihdettä.

Nyt minä aion tehdä historiallisen teon ja antaa tälle elokuvalle 4,5! Joo, luulette että olen hullu mutten ole. Minä vain pidän tästä elokuvasta. Tämä on luultavasti yksi maailman aliarvostetuista leffoista. Joo, tiedän ettei tämä sovi ohjaajan tyyliin ja Burton ohjaa synkkiä leffoja ja tästä on synkkyys kaukana mutta mitä sitten? Saa kait Burton nyt muunlaisia leffojakin tehdä. Ja tämän jälkeen ei voi kun anoaettä Burton on ainakin yksi maailman monipuolisimmista ohjaajista. Ne jotka eivät pidä tästä voivat myöntää sen myös. Normaalisti synkkiä leffoja ohjaava Burton tekee tälläisen päättömän kreisi-sekoilu komeian. Camoon!? On se aika monipuolista.

Juoni on yksikertaisuudessaan sellainen että kreisin näköiset marsilaiset hyökkää maahan. Siitä sitten alkaa sellainen hullunmylläkkä ja sekoilujen sarja ettei uskokkaan.

Leffa on täynnä tähtiä. Jack Nicholson, Danny DeVito, Glenn Glose, Sarah Jessica Parker, Pierce Brosnan, Michael J. Foz, Jack Black, Anette Bening, Natelie Portman, Catherine Zeta Jones, Tom Jones.... lista on loputon. No, eihän aina mahtava näyttelijäjoukko takaa hyvää leffaa mutta tässä tapauksessa takaa. Jack Nicholson revittelee kaksoisroolissa jo aika vanhana miehenä. DannyDe Vito on myös loistava sivuroolissa. Ex-Bondi Pierce Brosnan proffana on myös mahtava. Jack Blackin vetää hyvän sivuroolin.

Iihmisten pitäisi ottaa se sellaisena mikä se on. Päättömänä kreisi komediana. Olkoon Burton ohjaamassa tai ei. Ei Burtonin tyyliä kyllä edes erota tästä elokuvasta. Mutta, se ei ole huono asia. Hyvä että Burton on muuntautumis kykyinen. Ja musiikit on vaihteeksi tehnyt Danny Elfman. Leffan marsilaisetkin ovat mahtavia. Hienon näköisiä. Hienon kuuloisia. Ja laser aseetkin ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan mahtavia.

Säälittää tämän elokuvan kohtalo. Ei elokuva mikään mestriteos elo mutta omalla tavallaan mahtva leffa. Täyttä aivot narrikkaan viihdettä.
Mahtavia yksityiskohtia ja oivalluksia leffa myös sisältää. Mutta elokuvassa ei ole draaman ripaustakaan. Että jos haluatta nähdä 100% komedian, se on tässä. Kerrassaan aliarvostettu leffa.

QT

Sátántangó

Mars hyökkää!
Mars hyökkää! arvosana 2,97

Mars hyökkää! (1996)

Alkuperäinen nimi: Mars Attacks!

Komedia,
1996
Tim Burton
Jonathan Gems
Annette Bening, Danny DeVito, Glenn Close, Jack Nicholson, Lisa Marie, Martin Short, Michael J. Fox, Natalie Portman, Pierce Brosnan, Sarah Jessica Parker, Tom Jones