Realistinen ja todella inhimillinen kuvaus tavallisesta, sydämellisestä ihmisestä kun sota sattuu iskemään omalle takapihalle. Elokuvassa Ivo-niminen virolainen mies (joka asuu Georgiassa), auttaa kahta haavoittunutta miestä jotka ovat toistensa vihollisia. Suurta draamaa luodaan pienessä mökissä ilman ylitunteellisuutta. Elokuvaa katsellessa tuli miettineeksi miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa. Ajatuksia herättävä laatusotaelokuva. Ivoa näytellyt mies oli todella uskottava roolissaan.

Tämä oli ensimmäinen virolainen elokuva jonka olen nähnyt, OK ehkä olen nähnyt joitain lyhäreitä mutta ensimmäinen pitkä elokuva tämä oli ja jäi niin hyvä fiilis että voisi kokeilla muitakin virolaisia leffoja.

Jautsi

Tosi hyvin rajattu ja selkeällä asetelmallisuudellaan tehokkaasti puhutteleva elokuva. Entisen Neuvostoliiton kansojen kirjo nousee hienosti esiin, vaikka sota losauttaakin kulttuurista monimuotoisuutta singolla päin. Virolaistalot kaukasialaismaisemissa näyttävät aidontuntuisilta. Myös Lembit Ulfsakin ja Elmo Nügasen venäjän kieli on aitoa.

Herman Tottooro

Kaamos