Turhaan aliarvostettu, ihan mukiin menevä viihteellinen kauhupläjäys.

Maissilapset on ehkä haukutuin elokuva, josta olen kuullut. Sitä on haukuttu niin Stephen Kingin filmatisointien häpeäpylvääksi kuin lähiaikojen huonoimmaksi kauhuelokuvaksi. Itse olin nähnyt tämän kerran, mutta nyt halusin nähdä tämän uudelleen ja tarkistaa oliko se yhtä huono kuin siitä vätettiin.

Elokuvan juoni on seuraava: On kuiva kausi, sadetta ei tule ja viljeliät ovat epätoivoisia. Sitten yhtenä päivänä kylään saapuu poikasaarnaaja Isak, jonka neuvoja noudattamalla maa saataisiin jälleen tuottamaan maissia... Kolmen vuoden kuluttua nuori pari eksyy maantiellä ja heidän on ajettava tähän pikku kaupunkiin. He luulevat kylää autioksi, mutta saavat pian huomatta olevansa väärässä. Kylässä valtaa pitävät lapset, eikä aikuisia löydy mistään. Ja sekoittuuhan soppaan vielä yliluonnollinen uhka, Hän joka kulkee sarkain takana.

Juoni edustaa mielestäni ihan keskiluokkaa. Ei mitään kovin hyvää mutta ei mitään huonoakaan ja se toimii ihan kohtuullisen hyvin. Näyttelijöistä mieleeni jäi pääkaksikko, joista kumpikin osaavat näytellä. Eikä kukaan näyttelijöistä käy arsyttäväksi, paitsi ehkä Jobieta näyttelevä poika. Itse asiassa Isakin näyttelijä tekee varsin hyytävän roolisuorituksen.

Ei tämä ollut yhtään niin huono kuin kuvittelin. Ihan katsottava ja viihdyttävä elokuva on kyseessä. Mielestäni selvästi parempaa keskiluokkaa. Tunnelmaakin tässä on, siitä pitävät huolet hiljaiset jaksot ja karmeat musiikit. Turhaan aliarvostettu, ihan mukiin menevä viihteellinen kauhupläjäys.

nimimerkki: Sandra Dee

Trilleri,
1984
Fritz Kiersch
George Goldsmith, Stephen King
Anne Marie McEvoy, Courtney Gains, John Franklin, Linda Hamilton, Peter Horton, Robby Kiger