Päätinpä sitten katsoa myös Wes Andersonin ekan leffan. Kiltisti sanottuna ainakin hän on parantunut tästä huomattavasti. Ei tämä täysin kehno ole mutta laahaa pahasti (erityisesti ensimmäisen 60 minuutin jälkeen), ajoitukset eivät oikein toimi ja yleisfiilis leffasta on että se on sekä tahallisen että tahattoman huono ja hauska. Lopun surkuhupaisa ryöstöyritys onneksi pelasti tämän tylsyydeltä.

Tuntuu että ohjaaja on ainut joka todella ymmärtää Owen Wilsonia näyttelijänä, tässäkin paitsi hänen hahmonsa Dignan että näyttelijä itse on loistava. Hän saa Wilsonista aina parhaimmat puolet esiin. Mutta ei tätä oikein voi suositella kuin Andersonin tai Wilsonin suurimmille faneille.

OneMoreGoddamnHippieAndMyHeadWillExplode

Bottle Rocket on Wes Andersonin ensimmäinen täyspitkä elokuva, ja samalla miehen heikoin tekele. Juoni hyppelehtii sinne tänne ja lopputulos on kömpelöltä tuntuva sekoitus road movieta, ryöstökeikkoja ja romanssia. Raakilemainen komedian yritelmä, siis. Lisäksi tästä puuttuu visuaalisesti melkein kokonaan se kirkkailla väreillä pelaaminen ja pakkomielteinen symmetrisyys, joka määrittää Andersonin myöhempiä pätkiä.

Hauska loppu pelastaa onneksi katastrofilta, ja päivän päätteeksi Bottle Rocket onnistuu jättämään katsojalle kaikista kerronnan takuistaan huolimatta ihan hyvän mielen. Lisäksi Owen ja Luke Wilson aloittavat näyttelijänuransa tyylillä.

Elvis69

Alkuperäinen nimi: Bottle Rocket

Komedia,
1996
Wes Anderson
Andrew Wilson, Luke Wilson, Lumi Cavazos James Caan, Owen Wilson, Robert Musgrave