AAnyway

Mun mielestä tässä ei oikein ollut mitään trillerimäistä tai scifimäistä. Jotenkin aivokapasiteetin käyttökyky meni ihan yliymmärryksen, mutta elokuva herätti pohtimaan mielenkiintoisia kysymyksiä fysiikasta tai ajasta tai ylipäätään olemassa olosta. Olisin kuitenkin kaivannut elokuvaan enemmän focusta tai syvyyttä, jäi jotenkin pintaraapaisuksi. Hirveän vaikea pukua sanoiksi se, mitä tästä elokuvasta haluaisin sanoa. Odotin kai enemmän sellaista "aivot narikkaan" meininkiä ja sain tilalle.... jotain muuta

Beer Master

Toiminta ei mitään erikoista. Juoni oli niin harvinaisen hölmö että se oli jopa viihdyttävä. Näyttelijät hyviä, tosin Morgan Freeman jälleen palkattu vain jotta saatiin nimi julisteeseen.

Horsmankukka

Ei ole mun heiniäni nämä scifihommat. Tulipahan katsottua vaihteeksi jotain erilaista.

Toimintaelokuva joka on samanaikaisesti tavallaan paikoittain fiksu ja paikoittain aivan älyttömän typerä. Viihdyttävyyshän on kuitenkin näillä eväillä taattu, ja leffa näyttää todellakin Luc Bessonilta, mutta joku tässä siltikin tökkää. Olisko se ollu se liika överiys sitten. Mene ja tiedä. Morgan Freemanista ja kuumasta Scarlett Johanssonista plussaa!

Kertakäyttöviihteenä toimii hyvin. Kauas on kuitenkin jääty Bessonin tuotannon alkupään helmistä.

Lucy herättää katsojassaan mielenkiintoisia ajatusleikkejä siitä, mihin ihminen kykenisi hyödyntäessään aivokapasiteettinsa sataprosenttisesti. Asiallisesti alkava elokuva vetää överivaihteen päälle jo melko aikaisin, mikä vakuuttaa katsojan siitä, ettei silloin ainakaan näin tapahtuisi. Luc Bessonille tyypillinen femme fatale -trilleri yhdistyy koko maailmankaikkeuden kattavaan yli-inhimilliseen sekoiluun. Pöhkö elokuva viihdyttää oman aikansa.

Paranoid

Alan kyllästyä tuohon väitteeseen johon edelleen törmää tuon tuostakin, että ihminen käyttää vain sen 10 prossaa aivokapasiteetistaan. Väite perustuu meinaan väärinkäsitykseen, eikä pidä alkuunkaan paikkansa.
Besson nyt on varsin epätasainen ohjaaja ja väsää Lucyn kaltaisia toimintapaukkuja yksi toisensa jälkeen, välillä onnistuen paremmin ja välillä huonommin. Lucy on sillä asteikolla jossain keskitasolla, mutta onhan tuo Scarlett sangen kuuma misu.
Leffa loppui kuin seinään, ei ainakaan turhia selitelty.

Annan kaksi ja puol.

RevyFan

Ideana potentiaalinen mutta menee hiukan väärille raiteille. Näyttelijät antavat odottaa jotain ja kyllähän tähdet hyvin hoitavat työnsä. Johanssonhan tässä oli tietenkin yhtenä syynä miksi katsoin. Luc Bessonilta myös uskaltaa odottaa jotain omalla alueellaan. Juoni on kiinnostava mutta mielestäni sen potentiaalia hukattiin valtavasti. Tästä olisi voinut halutessaan tehdä aivan mykistävän toimintapaketin, mutta nyt homma jäi paria kieltämättä varsin tyylikästä ammuskelua ja kaahailua lukuunottamatta vaisuksi ja liikaa pohtivaksi. Lopussa mennään jo ihan liian korkealle ja liian epäuskottavaksi. Makuasioita mutta itse olisin toivonut Lucyn pätkivän pahiksia paljon enemmän. Katselukelpoinen mutta ei välttämättä suositeltava.

akinnah

Brutal_Action