Lost Boys

Alkuperäinen nimi:Lost Boys
Valmistusvuosi:2020
Pisteytyksiä: 33
Tarkka arvio: 3.21

Lost Boys on dokumenttielokuva kadotuksesta ja Kambodžan kaduille kadonneista kolmesta suomalaisesta miehestä. Heistä Jani tunnetaan Reindeerspotting – pako Joulumaasta -dokumenttielokuvan (2010) päähenkilönä ja Joonas sen ohjaajana. Lost Boys -elokuvan päähenkilö on Joonas itse. Seksin, huumeiden ja kuoleman täyteinen peittelemätön tositarina kertoo siitä, mitä tapahtui kymmenen vuotta sitten, kun rovaniemeläisiä huumeidenkäyttäjiä kuvanneen Reindeerspottingin ensi-iltamenestyksen ikuisia jatkoja viettäneet kaverukset muuttuivat kuolemattomista kuolevaisiksi. Juhlat loppuvat, kun Joonaksen kaverit katoavat ja Jani kuolee väkivaltaisesti Phnom Penhissä, Kambodžassa. Lost Boys -elokuvassa Joonaksen kamera vie katsojan niin Bangkokin huumaavaan meluun kuin Phnom Penhin öisille kujille, Janin viimeisiin elinviikkoihin sekä tämän katoamisen ja kuoleman jälkeiseen epätoivoiseen etsintään. Mitä kadonneille tapahtui? Löytyykö vastaus Joonaksen kuvaamista videonauhoista vai jostain, joka on vielä tutkimatta ja kohtaamatta, kuvaamatta ja kertomatta? Onko kaikessa kyse huumeista, naisista ja rahasta, vai johtavatko jäljet johonkin syvemmälle? Joku tietää jotakin. Joonas etsii ystäviään ja paikallisia naisia, joiden kanssa juhlittiin ja jaettiin se, mitä milloinkin oli jakaa. Joonaksen on löydettävä oma totuutensa tapahtuneesta huumeiden ja hämärän keskeltä – eikä siellä ole sankareita.

Kommentit & Pisteytykset

Minoko92