emfu

Tykkäsin tosi paljon!! Ah Heath Ledger<3 se oli just paras.
En ite skeittaa yhtää, mut silti toi oli tosi hyvä.

haxor

Jugger

Monesti oon nähny kannet ja ajatellu että typerä skeittileffa muttaku sain kuulla että Heath Ledger on tässä niin päätin mielenkiinnolla katsastaa. Ja tämä leffahan osottautui varsin mielenkiintoiseksi tarinaksi. Näyttelijätyö oli varsin laadukasta jokaiselta mutta Heath osottautui kaikkein parhaimmaksi ja siitä sitten tulikin todella haikea olo kun ollaan menetetty niinkin hieno näyttelijä. Tämä leffa osas naurattaa, viihdyttää ja koskettaa. Kaikenlisäks erikoista ajatella että perustuu tositapahtumiin eli melkonen tarina.

Erinomainen nuorisokuvaus ja tositapahtumiin perustuva skeittielokuva rullalautailun maailman mullistaneista nuorista Los Angelesiläisistä surffareista. 70-luvun fiilis on luotu loistavasti ja nuoret näyttelijät (mm. Emile Hirsch) ovat todella samaistuttavia ja näyttelevät mahtavasti. Leffassa on cameo-rooleja nuorten näyttelemiltä oikeilta Dogtownin kasvateilta, sekä mm. Tony Hawkilta. Kuvausryhmä on kuvannut elokuvan skeittausjaksot vauhdikkaasti ja käyttänyt mielikuvitustaan kamerakulmissa. Kuvaustyyli on myös mukavan rosoinen. Lords of Dogtown on mielestäni yksi parhaista, jos ei paras elokuva mitä on tehty. Jos et ole skeittaukseen tutustunut, viimeistään tämän leffan jälkeen tekee oikeasti mieli rynnätä rampeille!

pauiii

aivan loistava elokuva! itse en skedetä, mutta silti rakastan tätä elokuvaa. tän pystyy kattoo ihan hullun monta kertaa eikä koskaan kyllästy.

cassie

Lords of Dogtown arvosana 3,76
2005
Catherine Hardwicke
Stacy Peralta
Emile Hirsch, Heath Ledger, Johnny Knoxville, John Robinson, Julio Oscar Mechoso, Nikki Reed, Rebecca De Mornay, Victor Rasuk, William Mapother
USA, Saksa
englanti, espanja