Lontoon ihmissusi on yksi ensimmäisistä ihmissusielokuvista ja klassikko elokuvien alalla. Se on unohtumaton Universalin kauhuklassikko ja mielestäni sitä se tulee aina olemaan.

Tohtori Wilfred Glendon on Tiibetissä etsimässä harvinaista kukkaa, kun hänen kimppuunsa hyökkää ihmissusi. Hän palaa kukan kanssa Lontoosen. Pian hän saa huomata, että hän muuttuu ihmissudeksi aina, kun täysikuu paistaa. Hän kuulee myös mysteeriseltä tohtori Yogamilta, että se kukka jonka hän löysi on väliaikainen parannuskeino lykantropiaan (ihmissudeksi muuttumiseen). Pian Glendonin vaimo Lisa joutuu vaaran, sillä ihmissusi haluaa tappaa asian, jota se rakastaa eniten...

Lontoon ihmissudessa on loistavat näyttelijät, hieno juoni ja upea tunnelma, joka on jopa ahdistavampi kuin tunnetummassa ihmissusielokuvassa nimeltä The Wolf Man. Maskeeraus ei ole yhtä hyvä kuin Wolf Manissa, mutta se on kuitenkin hyvä. Lontoon ihmisudessa on kaikki mitä jokainen mustavalkoisten kauhuelokuvien ystävä haluaa. Suosittelen ostamaan The Wolf Man Collectionin, jossa tämä elokuva on.

nimimerkki: Markus

Kauhu,
1935
Stuart Walker
Edmund Pearson, Harvey Gates, John Colton, Robert Harris
Henry Hull, Lawrence Grant, Lester Matthews, Spring Byington, Valerie Hobson, Warner Oland