JohnRambo

Vaikka useita Van Dammen leffoja on jo vuosien varrella tullut nähtyä, niin on piristävää silti löytää vasta nyt se toistaiseksi paras näkemäni. Lionheart on suurella sydämellä ja pienellä rahalla kyhätty b-mestariteos.

Vaikka elokuva pursuaa kliseitä, niin tekijöiden intohimoinen suhtautuminen ruudun tapahtumiin välittyy kotikatsomoihin saakka. Mitä väliä, että leffa on hölmö? Ei niin mitään, koska Lionheart on hemmetin sympaattinen pätkä.

Leffan tarinankuljetus on todella hyvin duunattu, eikä tämän parissa ollut hetkeäkään tylsää. Tarinan toimivuuteen ja draamakohtauksiin on panostettu tekijöiden kaiken kapasiteetin mukaan. Tietenkin pääasiaa eli tappelua ei ole unohdettu, vaan leffa on sopivasti rytmitetty niin, että erilaista myllyä tulee aina vähän väliä.

Van Dammella nousi juuri tällä kultakaudellaan jalka todella hyvin, ja sitä on osattu käyttää hyödyksi. Toki olen nähnyt paremminkin koreografioitua toimintaa, mutta tappeluihin tässä oli saatu ladattua tunnelmaa.

Sivuosista on vielä mainittava loistava Harrison Page, joka vetää comic reliefina aivan loistavaa settiä. Kerrankin koominen sidekick, joka ei ärsytä, vaan välillä varasti ulosanniltaan jopa shown Van Dammeltakin. Leffan musiikit ovat myös b-leffaksi todella onnistuneita.

Tähän mennessä paras näkemäni Van Damme-leffa! On hienoa yllättyä positiivisesti, vaikka odotukset ovat valmiiksi korkealla!

Lionheart - liian kova kuolemaan
Lionheart - liian kova kuolemaan arvosana 3,16

Lionheart - liian kova kuolemaan (1990)

Alkuperäinen nimi: Lionheart

1990
Sheldon Lettich
Jean-Claude Van Damme, Sheldon Lettich
Ashley Johnson, Brian Thompson, Deborah Rennard, Harrison Page, Jean-Claude Van Damme, Lisa Pelikan