AAnyway

Hienot musiikit ja kuvat, mutta ehkä jotain jäi puuttumaan. Odotin valtavaa tunnekuohua, joka jäi kyllä valitettavasti uupumaan. Vaihteli tosi hyytävän väliltä aina tylsyyteen asti.

kinn

Ihan hyvähän se oli. Ite tykkäsin enemmän alkupuolesta.

korkkinado

En liiemmin välitä musikaaleista, mutta tämä oli kuitenkin melko miellyttävää katseltavaa. Lavastus, puvustus yms. ovat huippuluokka. Välillä mietin, että tarina toimisi paremmin pelkkänä draamana, mutta näinkin sen katsoo. Välillä rupesi hivenen ärsyttämmän, kun melkein jok'ikinen vuorosana täytyi laulaa.

Hugh Jackman oli tasan niin hyvä kuin on sanottu ja olisin itse hänelle Oscarin suonut. Anne Hathaway sai Oscarin ansaitusti, vaikka ruutuaikaa ei paljoa ollut. Russell Crowe näytteli loistavasti, vaikka paremmin hän olisi voinut laulaa. Amanda Seyfried osaa laulaa nätisti, mutta hän jää näyttelemisessä täysin muiden varjoon. Positiivisesti yllätyin Eddie Redmaynen roolisuorituksesta.

Kuten sanottu elokuva laulettiin lähes kokonaan ja oli hieman liian raskas. Pituuttakin olisi voinut hivenen karsia. Kyseessä on silti paljon keskitasoa parempi musikaali, joka on tehty ammattitaidolla.

Ludil

"Epätasainen" on oikea määritelmä tämän elokuvan kohdalla. Musiikki on vähän monimutkaista mutta teemaan sopivan mahtipontista. Lauluosuuksien laatu vaihtelee mutta hyvistä kohdista mainittakoon joukkokohtaukset ja Anne Hathaway joka ansaitsi Oscarinsa ja sai näkemykseni Annen näyttelijätaidoista täysin uusiksi.

Victor Hugon Kurjat toimisi paremmin draamaelokuvana mutta musikaalikin passaa.

Hugh Jackman sopii loistavasti Jean Valjeanin rooliin ja laulaa enimmäkseen yllättävän hyvin. Russell Crowen kohdalla laulutaidoissa olisi toivomisen varaa mutta herra näyttelee traagisen Javertin roolin upeasti pelkästään karismallaan että kyllä se mielestäni riittääkin. Sacha Baron Cohenin ja Helena Bonham Carterin roolihahmot eivät vaadikaan hyvää laulutaitoa. Amanda Seyfriend onnistuu vain ärsyttämään. Paras kaikista on Mariuksen esittäjä.

Tämä on aika raskasta katsottavaa mutta jos katsoja uppoutuu tähän, niin katselukokemus on hyvinkin koskettava, koska V. Hugon vallankumouksellinen tarina on liikuttava ja traaginen ja osa kirjan teksteistä ja ajatuksista välittyy laulujen kautta suoraan katsojan sydämeen.

Kolme ja puoli tähteä.

2012
K12
Kurjat (tv)
Tom Hooper
Alain Boublil, Claude-Michel Schönberg, Herbert Kretzmer, Victor Hugo, William Nicholson
Amanda Seyfried, Anne Hathaway, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Hugh Jackman, Russell Crowe, Sacha Baron Cohen
Iso-Britannia, USA