Jaaha

Tykkäsin kauheasti pienenä ja innostuin kun huomasin sen tulevan telkusta, viime katselu kerrasta kun on aikaa vierähtänyt.
Tallensin elokuvan ja katsoin myöhemmin ja petyin hieman. Ei ollut niin hyvä kuin muistin.
Tarina ei välillä edennyt oikein mihinkään ja näyttelijät ärsyttivät. Ja Cruise esitteli ylä reittä aika kivasti...
Päätin kuitenkin suoda elokuvalle toisen katselu kerran ja se auttoikin hiukkaisen. Koko leffan ymmärsi paremmin uusinta katsauksella ja siitä jäi ihan hyvä vaikutelma. Siksi annankin

Muutes, jos sattuu olemaan Legend of zelda peli sarjan fani, saattoi huomata pieniä yhtäläisyyksiä leffan sankarin Jackin ja pelihahmo Linkin välillä. Tämähän johtuu siitä että Shigeru Miyamoto sai inspiraation kuuluisaan peli hahmoon juuri tästä elokuvasta. Ärsyttävä keijukin löytyy filmistä.

John117

Lähtökohdiltaan mielenkiintoinen fantasiapläjäys. Visuaalinen anti, puvustus ja lavastus hienosti toteutettu. Miljöö näyttää todelliselta satumaailmalta, niin iloisen maanpäällisen metsikkönsä kuin myös itse paholaisen hallitseman tunkkaisen alamaailmansa puolesta.

Mikä ei ole yhtä mairittelevaa, on liikaa haparoiva tunnelmointi. En ole oikein varma, millaiseksi elokuvaksi Ridley Scott tämän halusi. Välillä meininki on erittäin tummanpuhuvaa ja heti seuraavassa kohtauksessa menninkäinen saattaa kompastua omiin kengännauhoihinsa hullunhauskan musiikin turvin.

On myös jotenkin erikoista nähdä Tom Cruise nelinkontin kulkevana metsäläispoikana. Tim Curry on elokuvan fantasiamaailmaan sopiva ja vakuuttava paholainen.

Ihan kelvollinen fantasiaseikkailu, vielä näin vuosien jälkeenkin. Juoni ehkä vähän heikohko, mutta pojoja tulee upeista lavasteista / maskeerauksista. Plussaa myös tietysti Tim Curryn hienosta roolista paholaisena.

Altema

Animal_Nitrate