Ei tämä nyt niin huono ollut mitä kaikki sanovat, mutta ei kyllä kovin hyväkään. Leffa on kyllä upean näköinen, ja kunnon fantasiatunnelmaa löytyy, mutta siihen ne hyvät asiat suunnilleen jäävätkin. Replat ovat melko huonoja, tapahtumissa ei aina ole järkeä ja kelloa tulee vilkuiltua välillä koska tämä nyt vain sattuu olemaan tylsähkö. Aikuisille tämä on liian kesy ja lapsille (ajoittain) turhan pelottava, joten vaikea sanoa kelle tätä oikein voisi suositella. Tällä kertaa (upeannäköisissä) yksisarvisissa oli järkeä leffan kannalta, toisin kuin aiemmassa Ridley Scottin leffassa Blade Runnerissa, jossa se oli vain joku random-idea jonka ideaa en saanut selville. Täytyy tunnustaa, että katsoin leffan oikeastaan vain Tim Curryn esittämän paholaisen takia, tyyppi veti upeasti. Harmi vain että replat olivat surkeita. Maskit olivat todella hienot. Wikipedian mukaan maskeeraus vei joka kerta yli viisi tuntia, no oli se palkintojen arvoista. Vaikka leffa olikin todella perinteinen tarina hyvästä ja pahasta, oli paholaisen tarina itse asiassa aika erilainen minun mielestäni. Olen kyllä törmännyt ideaan ennenkin missä paholainen on ollut olemassa jo ennen maailman luomista, mutta että hänellä on vielä isäkin! Piristävää ja pelottavaa. Prinsessan hypnoottinen tanssikohtaus oli ihana, ja kerrankin Tom Cruise ei ärsyttänyt minua (kiitos sen, ettei hän virnuillut). Kyllä tämän katsoi, mutta en usko että enää toiste.

Key

Ei lukeudu Ridley Scottin parhaimpiin. Fantasiamaailma, puvustukset ja Tim Curryn paholaismaski ovat toki hienoja, mutta juoni ei nappaa mukaansa eivätkä hahmotkaan ole hyvistä näyttelijöistään huolimatta kovin kiinnostavia.

OZMOxD

Kryhym....
Niin....
ööh...
Miten minä raukka nyt sanoisin....?
Po Po Po Po Po Po......

No en tiedä!