Anzalone

Tulevaisuuden klassikko ja oman genrensä ehdotonta parhaimmistoa. En ole mikään kovinkaan suuri musikaalien fani, mutta tästä ei vain voi olla pitämättä. Stonen ja Goslingin yhteistyö on huipputasoa ja vaikka juoni ei ehkä ole sieltä omaperäisimmästä päästä, niin toteutus on rautaa. Hyvin lähellä 4,5 tähteä.

Bean

Raikas musikaalidraama, joka esittelee modernin ihmissuhdetarinan vanhoin metodein. Leffa oli hyvä ja lopetus pisti pohtimaan. Tämä leffa ei jää Oscaritta.

Toisella katselukerralla varmaan leffan nerokkuuden tajuaa paremmin. Ensimmäisellä katselukerralla: (4/5)

shakk

Piristävä ja tervetullut musikaali.

TatiTeThird

On jotenkin hankala kuvitella, ettei kukaan elokuvaharrastaja pitäisi tästä edes vähän. Leffa tarjoaa sellaista silmäkarkkia, että vähemmästäkin vaikuttuu. Parhaat musikaaliosuudet ovat niin hyviä, että niiden olisi toivonut kestävän jopa pidempään. Sen lisäksi, että soundtrack on mainio, myös tanssien koreografiat ja miljöön värikkyys luovat kohtauksista huikeita.

Leffan "opetus" unelmiensa eteen taistelemisen tärkeydestä tuntuu puhkikuluneelta, vaikka toisaalta se sopii kokonaisuuteen siinä mielessä, että leffa on muutenkin hyvin perinteinen ja vanhanaikainen.

Uytp7

Kovaa tosiaan puksutti hypejuna tämän kohdalla eikä taida veturi vieläkään olla pysähtynyt. Minä loppujen lopuksi pidin La La Landista melko paljon. Timanttinen kuvaus sekä tyylitaju ovat Damien Chazellen vahvuuksia, hän todella tietää mitä tekee. Tarina on ohuehko, mutta siitä löytyy monenlaisia vivahteita sekä tunnesuuntia, jolloin kokonaisuus ei jää kevyen hattaran tasolle. Itse laulutkin olivat yllättävän kuunneltavia ja niitä oli vähemmän kuin odotin, tanssimisen ottaessa enemmän estradia tarinan/tunnetilan eteenpäin liikuttamisessa. Jo ennestään suosikkeihini kuulunut Emma Stone vain vahvistaa omissa kirjoissani statustaan, nättipoeka Goslinkaan ei pettänyt. Eskapismia parhaimmilaan, joskaan ei niin kaukaista ettei noin olisi periaatteessa voinut tapahtua jossain multiversumissa. Musikaalien inhoajille tämä(kään) teos tuskin toimii, laulamiseen puhkeamisen joko pystyy hyväksymään tai sitten ei.

Also Starring

Komedia,
2016
Damien Chazelle
Damien Chazelle
Emma Stone, Finn Wittrock, J.K. Simmons, Meagen Fay, Rosemarie DeWitt, Ryan Gosling