JohnRambo

Marked for Death on kokonaisuutena todella munakas vanhan koulun toimintaleffa. Siitä on aikaa, kun olen nähnyt nämä Seagalin ensimmäiset leffat, niin on hauska huomata, että ukko ei ole aina ollut läski. Jalkakin on noussut vähän ketterämmin. Ego on ollut vieläkin isompi.

Leffa suhtautuu hyvin konservatiivisella arvomaailmalla huumekauppaan, ja se jos mikä on ollut aina hyvä lähtökohta toimintaleffalle. Huumekauppaa pyörittävät, voodoolle flirttailevat, rastafarit saavat leffassa uransa parhaassa kunnossa olevalta Seagalilta ihan urakalla pataan. Leffan lähitaistelukohtaukset ovat sopivan tylyjä, hauskan kekseliäitä, mutta myös "realistisia" samaan aikaan. Jos kättä väännetään, niin rusahdukset kanssa kuuluu. Jos ukko heitetään lasin läpi, niin lasi helisee ja pää aukeaa. Nämä asiat eivät ole enää itsestäänselvyyksiä toimintaelokuvissa. Myös räiskinnät ovat toteutettu hyvällä maulla.

Keith David antaa laatunäyttelijänä hyvää vastapainoa Seagalille draamavetoisissa kohtauksissa ja kannattelee hyvällä asenteella aikido-mestaria näissä. Marked for Death on hyvin lähellä täydellistä toimintaleffaa. Jokin viimeinen silaus vain valitettavasti puuttuu.

jumituz

Epäilyksettä Seagalin uran paras pätkä ja yksi genren ehdottomia helmiä.

RonJon

Alkuperäinen nimi: Marked for Death

1990
Dwight H. Little
Mark Victor, Michael Grais
Basil Wallace, Bette Ford, Elisabeth Gracen, Joanna Pacula, Keith David, Steven Seagal, Tom Wright