mauge

Aina vaan tuntuu hieman valjulta, kun on ensin katsonut Hyvät, pahat ja rumat tai Huuliharppukostajan. Ei ole vielä jalostunut niin hengittäväksi teokseksi kuin nuo mainitsemani loisto-Leonet.

Eastwood olisi tarvinnut kunnon vastavoiman. Rojokset ja Baxterit jäävät valjuiksi hänen rinnallaan. Jesus-pojan itkiessä äitinsä Marisolin perään, tunnen hieman vaivautuneisuutta huonon lapsinäyttelyn takia, mutta kun Eastwood vapauttaa perheen Ramon Rojon kahleista, niin siinä on leffan hienoin hetki. Clint heittää vielä perään silmänkään kostumatta, että alkakaa laputtaa siitä.

Komedia ja draama yhdistyy tässä spagussa, mutta jollain tavalla se minun kaipaamani eeppisyys puuttuu.

Morriconen pimahteleva pillipiiparimusa toimii kuitenkin äärettömän hienosti ja sitä huomaa itsekin viheltelevänsä kyseistä tunea koko loppupäivän.

stranger in this town

Ei oikein ole kestänyt aikaa. Paria kohtausta lukuunottamatta yllättävän kehno elokuva. ns. Spagetti-western trilogian kaksi muuta osaa onnistuvat paremmin.

Antsa82

AP

Appelsiini

Damoni

Kourallinen dollareita
Kourallinen dollareita arvosana 4,13

Kourallinen dollareita (1964)

Alkuperäinen nimi: Per un pugno di dollari

1964
A Fistful of Dollars
Sergio Leone
A. Bonzzoni, Clint Eastwood, Duccio Tessari, Fernando Di Leo, Jaime Comas Gil, Sergio Leone, Víctor Andrés Catena
Antonio Prieto, Clint Eastwood, Gian Maria Volonté, José Calvo, Joseph Egger, Marianne Koch, Sieghardt Rupp, Wolfgang Lukschy
Italia, Länsi-Saksa, Espanja
italia