Jude

Draamaa ja käänteitä sisältävä spagu joka ei liene niille jotka kaipaavat pelkkää suoraviivaista länkkärimenoa. Ohjaaja Giovanni Fago on varmasti katsonut tarkkaan Leonen dollaritrilogian ennen kun alkoi leffaa tekemään, sillä jo alkupuolen kohtauksista huomaa että keneltä niitä vaikutteita onkaan otettu. Ei tuo sikäli huono asia ole sillä Fago onnistuu rakentamaan monia kohtauksia ihan mallikkaasti ja etenkin meren rannalla tapahtuvat unenomaiset kohtaukset oli tehty hyvin. Nora Orlandin soundtrack mukailee Morriconen tyyliä mutta eipä tuokaan ollut lopulta paha juttu. Päärooleissa Claudio Camaso ja Gianni Garko onnistuvat ihan hyvin, suurempia moitteita ei heillekään irtoa. Vengeance Is Mine ei jää keskiverto länkkärin tasolle mutta mestariteoskaan tämä ei lopulta ole, tykkäsin tästä kuitenkin.

Kosto veressä
Kosto veressä arvosana 3,50

Kosto veressä (1967)

Alkuperäinen nimi: Per 100,000 dollari ti ammazzo

Western
1967
$100,000 for a Killing, For One Hundred Thousand Dollars for a Killing, One Hundred Thousand Dollars Per Killing, Per 100 000 dollari t'ammazzo, Vengeance is Mine
Giovanni Fago
Ernesto Gastaldi, Luciano Martino, Sergio Martino
Bruno Corazzari, Carlo Gaddi, Claudie Lange, Claudio Camaso, Fernando Sancho, Gianni Garko, Pierro Lulli, Susanna Martinková
Italia
italia