andy

Kong Pääkallosaari on viihdyttävän näyttävä popcorn ryminä-räminä. 1970 Luvun fiilis musiikkeineen ja Vietnamin sotineen herää toimivasti eloon tarinan keskellä. Muutenkin hommassa on kunnollisen seikkailuelokuvan fiilis hyvin mukana maustettu ripauksella sotaa ja kauhua. Ikärajaansa nähden mukaan mahtuu muutama melko tylykin kohtaus. Vielä tällä hetkellä melko tuntematon ohjaaja Jordan Vogt-Roberts saa kyllä luotua muutaman visuaalisesti kekseliään kohtauksen, joista päällisimpänä mieleen jäi hidastetusti Kongia kohtaan lentävät helikopterit. Voght Roberts on saanut mukaan kivenkovan näyttelijäkaartin. Konkarit Tom Hiddleston, John Goodman, Richard Jenkins, John C. Reilly ja erityisesti sodasta hieman mielensä järkyttänyt Samppa Jacksonin esittämä eversti hoitavat roolinsa toimivalla asenteella. Itse Kong oli komesti toteutettu. Ainoastaan Kongin vastus oli hieman väsyneen oloinen.

Lopputekstit petaa myös hauskasti tulevaa.

Pidän alkuperäisestä King Kongista ja yllätyin miten hyvä tämä oli. Tämä ei ole taidetta, mutta hyvää viihdettä ja mikä parasta, sen tarina ja teema toimivat vaikka juoni onkin kliseinen. Siitä saamme luultavasti kiittää alkuperäistä jonka pohjatyö on ilmiselvästi siis tehty hyvin. Pidin kovasti siitä miten tämä ei ollut vain tylsää tietokonetehoste-toimintamättöä, vaan tässä oli myös sisältöä: alkuperäisen leffan teema ihmisten typerästä toiminnasta (vain sen vuoksi koska ihminen on muka kaiken muun yläpuolella) oltiin säilytetty mutta tähän oltiin myös lisätty mm. luonnon arvostusta ja samalla käsiteltiin sitä miten armeija voi vaikuttaa joihinkin ihmisiin joilla ei ole mitään muuta elämässään. Musiikkivalinnat olivat hyviä, joskin välillä erehdyin jäämään kuuntelemaan niitä ja unohdin seurata leffaa, mikä ei välttämättä ole leffan vika. Stoogesia harvoin kuulee leffoissa, joten se oli mukava yllätys. Hahmot eivät valitettavasti ole järin muistettavia, ovat jopa melkein yhdentekeviä, mutta tämä ei ollutkaan hahmovetoinen vaan tarinavetoinen kertomus jota voitaisiin pitää myös eräänlaisena opettavaisena satuna aikuisille. Paatoksellinen tämä ei kuitenkaan ollut vaan ensisijaisesti tämä oli viihdettä. Leffa näytti hyvältä, ja Kong oli TODELLA iso. Alkuperäisen tapaan tässä oli myös Kongin taistelu toisen pedon kanssa. Odotin koko ajan sitä nostaako Kong naisen käsiinsä ja uskomatonta miten sitä voi riemuita noinkin pienistä asioista kun se sitten tapahtui! Pidin myös siitä miten aidosti seikkailulliselta tämä tuntui. Ihan kuin olisin oikeastikin ollut tutkimusretkellä upouudessa maailmassa. Kyllä, minä pidin tästä todella paljon sen joistakin heikkouksista huolimatta.

schwartzy

Ihan hyvä elokuva vaikka juonta ei olekkaan ja hahmot langanlaihoja... Koska monstereitahan tässä mentiin katsomaan ja niitä saatiin.

Näyttävä leffa, joka ottaa vaikutteita 70 luvun sotaleffoista paljon...
Paras näyttelijä on king kong ja sen jälkeen john c reilly joiden varassa koko leffa lepää, kaikki muut ovat aika turhia ja myös leffan leikkaus ja kohtaukset yleensäkkin tuntuvat hyvin nopeilta.
3/5
Jacksonin king kong hakkaa tämän mennen tullen joka osaalueella...

-Testament-

Ihan ok rymistelyä. Plussaa hyvästä soundtrackistä! 3,5

Uytp7

Kreegah bundolo! ja ärrinmurrin!, Kong pistää kaiken murskaksi! Ohjaaja Vogt-Roberts ei turhia vatuloi vaan lykkää ruudulle sopivan lyhykäisen alustuksen jälkeen miltei tauotonta mätkettä, mistä ilokseni saa selvää ja onpa hän osannut käyttää välillä sangen kekseliäitäkin kamerakulmia, mikä toi erityisesti lentsikkakohtaukseen upeaa hengästyttävyyttä. Muutoinkin leffa pelitti visuaaliselta anniltaan oivallisesti, mitä nyt ylilyödyt revontulet sekä parit liian kirkkaat valaisuratkaisut nakersivat immersion kulmia.

Ihmishahmot olivat enimmäkseen aaltopahvia, Hiddleston ei sopinut ollenkaan toimintasankariksi, kiintiönainen (Larson) nappailee valokuvia taustalla ja Jackson murisoo epäuskottavasti tarinan pösilönä jästipäänä. Ainoa aikani arvoinen hahmo oli Reillyn esittämä toisen maailmansodan veteraani, joka oli elellyt saarella Kongin ynnä alkuasukkaiden kanssa montakymmentä vuotta, mistä suunnasta sitä kullanarvoista infoa tulee. Populaa yksinkertaisesti laskeutuu saarelle liikaa, vaikka lihoiksi suuren osan tietääkin päätyvän. Loppupeleissä rutkasti mehewämpi jytke kuin oletin, tässä on jotain valloittavaa ihqun pönön sanomamössön (ekosysteemit) keskelläkin.

Addeh

Alkuperäinen nimi: Kong: Skull Island

2017
Jordan Vogt-Roberts
Dan Gilroy, Derek Connolly, John Gatins, Max Borenstein
Brie Larson, Corey Hawkins, Jason Mitchell, Jing Tian, John C. Reilly, John Goodman, Samuel L. Jackson, Terry Notary, Toby Kebbell, Tom Hiddleston