Anzalone

Sininen avaa tämän huikean trilogian vallan mainiosti. Kerrassaan loistavaa draamaa onnistuneilla roolisuorituksilla. Vaikea on näistä kolmesta valita parasta, sen verran kovan luokan trilogia on kyseessä.

Jonibisi

Kieslowskin väritrilogia ei voisi paremmin alkaa. Sininen on kaunis, mutta synkkä elokuva. Juliette Binoche kuuluu ehdottomasti parhaimpiin luonnenäyttelijöihin, hän suoriutuu vaikeasta roolistaan kaiken menettäneenä naisena, joka pyrkii löytämään tiensä vapauteen. Pakko erikseen kehua hänen mahtavaa kehonkieltään. Binochen mahtavan näyttelijäsuorituksen lisäksi visuaalisesti kaunis ja musiikillisesti briljantti elokuva osuu napakymppiin.
Sininen sopii erinomaisesti niille, jotka ovat kyllästyneet tylsiin Hollywood elokuviin. Sininen ei ole katsojalle valmiiksi purettu teos.

Maaija

Hieno kuvaus, hienot värit, kaiken kaikkiaan nautittava elokuva. Mutta silti tämä unohtuu - ainakin minulla - elokuvien massaan vaikka hieno elokuva olikin. Minua jäi häiritsemään yksi seikka... Miksi juuri sininen?

norman_bates

Kaunis ja hieno elokuva kulkee hitaasti mutta varmasti alusta loppuun hienolla ohjauksellaan ja käsikirjoituksellaan. Musiikki on erittäin hyvää eikä näyttelijöistäkään löydy valittamista.

Ataru

The Wolf

Tino

Kolme väriä: Sininen
Kolme väriä: Sininen arvosana 4,07

Kolme väriä: Sininen (1993)

Alkuperäinen nimi: Trois couleurs: Bleu

Draama
1993
Krzysztof Kieślowski
Agnieszka Holland, Edward Zebrowski, Krzysztof Kieślowski, Krzysztof Piesiewicz, Slawomir Idziak
Benoit Regent, Florence Pernel, Juliette Binoche
Ranska, Puola, Sveitsi