JohnRambo

Eli Rothin uusin leffa menee mun mielestä sinne samaan pettämis"kauhujen" genreen, kun Yön painajainen ja Vaarallinen suhde. Tällä kertaa Keanu Reevesin viettelee kaksi nuorta naista, jotka meinaavat tuhota miehen elämän.

Knock Knock saa jotenkin hyvin alusta alkaen sellaisen epämukavan fiiliksen päälle ja se kestää leffan loppuun asti. En kuitenkaan kokenut tuota fiilistä hyvällä tavalla epämukavaksi, vaan tämä jäi tietyllä tapaa pahan mielen leffaksi, sillä kunnollista "lopetusta" hahmojen kohtaloille ei synny. Emme missään vaiheessa saa tietää enempää tyttöjen taustoista, eikä Keanun perhekriisin alkua päästä koskaan todistamaan. Eli Rothin halu shokeerata ottaa tässä vaiheessa vallan hänen puolivillaisesta yrityksestä kertoa tarina, jolla olisi opetus. Tyttöjen kiusanteko lähtee tässä niin suuriin sfääreihin, että heistä katoaa täysin inhimillisyys.

Leffan miespäähahmo on rooli, joka vaatisi näyttelijältä suurta skaalaa sillä sen tarkoitus olisi saada katsoja tuntemaan myötätuntoa häntä kohtaan, vaikka hahmo on ilmiselvästi tehnyt törkeästi väärin. Reevesiltä tällaista skaalaa ei vaan millään löydy ja miehen roolityöskentelyä onkin suurimman osan ajasta vaivaannuttavaa katsoa. Sen pienen osan ajasta se on tahattoman koomista, etenkin miehen itkua tuhertaessa valittaen, että mitä tekisit jos kaksi naista alkaa yhtäkkiä imemään mun munaa. Tosin tuosta kohtauksesta en ole varma halusiko Roth tehdä tarkoituksella hauskan, mutta Keanun näyttelijänlahjojen kustannuksella siinä pidetään kyllä enemmän hauskaa.

Elokuva ei ole missään vaiheessa tylsä, mutta tästä tuli jotenkin huono fiilis enkä sitä oikein osaa suositella kenellekään.

(Netflix)

Trilleri,
2015
Eli Roth
Eli Roth, Guillermo Amoedo, Nicolás López
Aaron Burns, Ana de Armas, Colleen Camp, Ignacia Allamand, Keanu Reeves, Lorenza Izzo