AlexZ

Tyylikäs rikoselokuva. Meno ei ole haudan vakavaa, vaikkei mukana olekaan onelinereita tai kasoittain ruumiita. Brad Pitt ilmestyy kuvaan arskat silmillä ja tukka sliipattuna, mutta rooli on lopulta toimivalla tavalla odotettua hillitympi. Kirsikkana kakun päällä on vielä hulvattomat kohtaukset Gandolfinin kanssa.

Tämän katsoo mielellään uudelleenkin.

Beer Master

James Gandolfini oli paras. Liian lyhyt leffa, jäin kaipaamaan enemmän.

Boy From Shadows

Tarantino-fanina Killing Them Softlyn kaltaisen dialogiin ja vahvaan henkilöohjaukseen nojaavaa rikosdraamaa on nautinnollista katsoa. Reservoir Dogs tuli tästä vahvasti mieleen, mutta missään nimessä yhtä hyvästä leffasta ei ole kyse.

Juoni tuntuu olevan pelkkä pakollinen sivuseikka, ja se syö kokonaisuudelta pohjaa pois. Andrew Dominik tuntuu osaavan näyttelijöiden käsittelyn ja taitavan vakuuttavien kohtausten toteutuksen. Ja näyttelijöiden juhlaahan koko elokuva on. Brad Pitt, James Gandolfini, Richard Jenkins ja Ray Liotta ovat mukana keskeisissä rooleissa, unohtamatta loistavaa työtä pikkurikollisten esittäjinä tekeviä Scoot McNairya ja Ben Mendelsohnia! Dialogit ovat hyviä, muttei erinomaisia jota tämänkaltainen leffa olisi ehdottomasti kaivannut.

Laatu elokuva, joka kannattaa tsekata. Itse ainakin nautin näkemästäni.

IsoVauva

Pienoinen pettymys odotuksiin nähden, muttei leffa missään nimessä huono ollut! Pätkän suurin vahvuus oli ehdottomasti dialogi ja näyttelijätyö. Pitin ja Gandolfinin jutustelua olisi voinut kuunnella vaikka kuinka pitkään, vaikka pelkkää merkityksetöntä paskaa ne jauhoivat :D Pitin ja Gandolfinin karismalla kuitenkin melkein mikä tahansa saadan kuulostamaan vaikuttavalta.
Leffan mustaakin mustempi huumori toimi myös ainakin mulle ja tuli pari kertaa hörähdettyä ihan kunnollakin. Joku saattaa pitää juttuja mauttomina, härskeinä ja törkeinä, mutta pitäkööt. Kyllä niitä kukkahattutätejä aina riittää... ;D Muutenkin elokuvan maailma on hyvin kyyninen ja melko toivoton.

Juoni oli hyvin yksinkertainen ja jätti ainakin mut vähän kylmäksi ja elokuvasta puuttui myös kokonaan hienot mieleen jäävät kohtaukset. Juoni eteni hyvin tasaisesti ilman mitään huippukohtia. En suostu sanomaan elokuvaa erinomaiseksi jos yksikään kohtaus ei aiheuttanut edes pientä "ui saatana!!!" fiilistä..

Suosittelen kuitenkin katsomaan elokuvan sen mainion dialogin takia ja vanhana Sopranos fanina "Tony Sopranon" näkeminen ruudulla on aina hienoa!

ratisti

Hyvät näyttelijät, leffa näyttää hyvältä, ok hahmot, ok dialogi, ok tarina, ok leffa.

Uytp7

Rouhean rosoinen tunnelma sekä tietynlainen realistisuus ovat ehdottomasti Killing Them Softlyn valtteja. Myöskään liki tarantinomaisia sfäärejä hetkittäin saava dialogi ei ainakaan vähennä pisteitä vaan oli erittäin nautittavaa. Brad Pitt on melko hyvä pääroolissa, James Gandolfini varastaa kuitenkin kaiken huomion aina ilmestyessään ruutuun.

Näpsäkästi kuvattu pätkä, epätavalliset ratkaisut täydentävät mainittua tunnelmaa hienosti. Juuri sopivan pituinen tälläisenä, yhtään ei olisi kärsinyt venyttää, tehokkuus olisi todennäköisesti kadonnut. Kaikista kehuista huolimatta ei tämä erinomaisen loistokas filmi ole, vaikka kiintoisa metataso rinnalla koko ajan kulkeekin amerikkalaisen mentaliteetin muodossa.

Addeh

2012
K16
Andrew Dominik
Andrew Dominik, George V. Higgins
Ben Mendelsohn, Brad Pitt, James Gandolfini, Ray Liotta, Richard Jenkins, Sam Shepard, Scoot McNairy, Slaine, Trevor Long, Vincent Curatola