Juki

Ensimmäisen kerran tämä tuli nähtyä joskus 7-vuotiaana ja teki jo silloin minuun suuren vaikutuksen. Myöhemmin olen leffan nähnyt useampaankin otteeseen ja aina se jaksaa viihdyttää yhtä paljon kuin ensimmäisellä katselukerrallakin. Hieno dokumentinomainen toteutus ja upeat maisemat tekevät Karhusta ikimuistoisen elokuvan jota voi suositella kaikille seikkailuelokuvien ja eläinaiheisten elokuvien ystäville. Karhunpentu oli hellyttävä ja välillä meinasi tulla tippa linssiin kun seurasi pennun vaarallista kiipeilyä kallioilla.

Kuulintu

Todella upea elokuva, johon ihastuin jo pikkupoikana. Tämähän on kuin elokuvaformaattiin painettu luontodokumentti. Mitkä maisemat! Lämminhenkinen tarina muutenkin. Kuolematon klassikkohan tämä on.

Madmasa

Uskomattoman kaunis elokuva, josta nyt en vain osaa vikoja etsiä. Ohjaus on aivan käsittämättömän hyvää, kun ottaa huomioon sen ketkä siinä näyttelevät. Pääosassa olevan karhunpennun kauhun tunteet voi nähdä selvästi. Myös ihmiset onnistuvat rooleissaan vähintään hyvin ja antavat oikean viestin kokeneiden metsästäjien antamasta uhasta. Kameratyöskentely on jokaisessa otoksessa varsin täydellistä ja siinä toimii erinomaisesti luonnon yksityiskohdat. Vakava, että hauskakin tunnelma pitää kiinnostuksen varmasti yllä jo alusta asti, ja audiovisuaalinen taidokkuus vain parantaa kokemusta. Elokuva sisältää melko hurjaakin väkivaltaa ja shokeeraavia kohtauksia, jotka antavat vakavaa sävyä jo alussa. L'Ours on loistavalla tavalla karu, että älyttömän kaunis elokuva, joka antaa samalla hienon viestin katsojalle.

Rainafriikki

Hieno ja koskettava draamaelokuva,joka oli juoneltansa loistava ja elokuva oli visuaalisesti näyttävä.Musiikki oli suorastaan kaunista ja se lisäsi hyvin tunnelmaa.

Ällistyttävän hieno elokuva edelleen. Inhimillisiä karhuja on kuvattu täydellisesti ja lähes epäinhimilliset ihmiset laittavat vihastuttamaan, mutta lopussa kiitos seisoo. Roolisuoritukset ovat siis kautta linjan täydelliset. Karhujen, etenkin ylisuloisen pikkunallen temmellystä on mahtava katsella ja ylikomeat sekä valtavat maisemat tuovat tähän laajan tunnelmaa. Koskaan en ole nähnyt kenenkään ohjaajan käyttävän näin hienosti aitoja luontokappaleita sekä itse luontoa hyväksi, joten ei tätä sovi aliarvostaa. Koskettava musiikki on myös mainio tunnelmantekijä.

Villetys

Uskomattoman kaunis ja upea elokuva. Karhujen temmellystä on hieno katsella ja valtavat maisemat tuovat tähän laajan tunnelman. Myös musiikki on erinomainen.

5646P

AlexZ