hebbu

Skeidaa,mutta tulipa katsottua. Ainoa Postiivinen asia elokuvassa oli ammusvaraston räjähdys,muuten oli puuduttava leffa. Ja eikö itänaapurin vallan aikana Suomessa ollut ainuttakaan autoa?! Lisäksi Leppilammen pallinaama alkoi vituttamaan,anteeksi kielenkäyttöni,mutta asia on näin.

Dekabristi

Haluan korostaa, etten arviossa halua millään tavalla loukata suomalaisen iskelmän ystäviä, sillä monet heistä ovat ihastuttavia ihmisiä :)

Pelimies

Täyttä tuubaa alusta loppuun.

Sgt.Rane

Kaksipäisen kotkan varjossa on eräs vaivannuttavimmista, epäloogisimmista ja elokuvallisesti köyhimmistä elävän kuvan tuotoksista, joita olen katsonut. Koska historialliset elokuvat ovat elokuvan lajeista se kaikista riskialttein genre (ontuva historiallinen tarkkuus sekä lukuisat virheet tunnetuimmissakin historiallisissa elokuvissa), niin jostain syystä Suomen "ULTIMATE!!11!!!" auteur Timppa Koivusalo on päättänyt tehdä rempseän-vakavan-historiallisen-rakkauselokuvan. Joo, mää haen mun takin.

Elokuvan suurin ongelma (niitä on vielä paljon enemmän, uskokaa pois) on se, että se ei tiedä mitä se yrittää olla. KKV on turhauttava, ylitunteellinen, ylinäytelty, yliohjattu, yliyritetty sekametelisoppa, jossa poukkoillaan vakavien teemojen ääreltä olutlasien ja eloveenatyttöjen leipomoihin. Ja näyttelijät ovat sitä rahaa-mulle-kun-lausun-pari-hassua-repliikkiä -lajia, niin KKV:n saa suoraan tuomita elokuvien alimpaan limboon.

anna.v

Kaksipäisen kotkan varjossa arvosana 2,21
2005
Timo Koivusalo
Timo Koivusalo
Anneli Saaristo, Esko Nikkari, Helena Vierikko, Kai Lehtinen, Mikko Leppilampi, Tapio Liinoja, Vesa-Matti Loiri, Vesa Vierikko
Suomi
suomi