Näköjään tämä kuului sarjaan "tämä oli parempi silloin kun olin lapsi". Juoni on tylsä vaikkakin ok. Näyttelijöitä ei oikein voi kehua (tällä kertaa todella typerät aikuiset ärsyttivät, eivätkä lapset, jotka itse asiassa näyttelivät luonnollisemmin kuin aikuiset). Leffan alku oli tylsä, ja sitten kun päästiin asiaan niin se oli turhan pitkitettyä. Ei tämä ollut enää niin pelottava kuin silloin '94-'95 jolloin näin tämän koulussa (olin silloin 9-10-vuotias), mutta oli tämä ihmeen pelottava vieläkin, osittain kaiketi siksi että dinosaurukset näyttivät edelleenkin uskottavilta. Ok perheleffa, jota tosin kannattaa katsoa hieman vanhempien lasten kanssa, sillä siinä todellakin on joitain pelottavia kohtauksia. Aikuiselle tämä näyttäytyy lähinnä pöhkönä seikkailuleffana.

Jaloviina

Tämä(kin) leffa tuli nyt sitten nostalgiaa hakiessa katsottua uudestaan. Pakko sanoa, että ei tämä ole läheskään yhtä hyvä kuin silloin joskus skidinä.

Toimintaa tässä ei juurikaan ole. Tässä keskitytään enemmän hienoihin visuaalisiin efekteihin kuin itse mäiskeeseen. Tarina on hyvä ja etenee sutkajakkaasti, mutta jotenkin tästä jää silti vähän sellainen ontto fiilis. Jotain tästä puuttuu. Enemmän olisi saanut olla toimintaa.

Niin tai näin. Kaikinpuolin tässä leffassa on kaikki perusjutut kunnossa. Näyttelijät osaavat hommansa, tarina on ihan jees ja visuaalisuus on aikansa huippuluokkaa. Joku tässä silti mättää.. Ehkä mä olen vaan liian vanha tämmöisille leffoille tai aika on kullannut muistot.

AlexZ

Seikkailu,
1993
Steven Spielberg
David Koepp, Michael Crichton
Ariana Richards, B. D. Wong, Bob Peck, Jeff Goldblum, Joseph Mazzello, Laura Dern, Martin Ferrero, Richard Attenborough, Sam Neill, Samuel L. Jackson, Wayne Knight
englanti, espanja