Bean

Hieno ja koskettava leffa, joka iskee erityisesti Juicen faneille. Hyvää huumoria ja tragikomediaa. (4/5)

Juki

Tarina suomirockin isähahmosta, Juhani Juice Leskisestä (synt. Pauli Matti Juhani Leskinen) on humoristinen ja vakavampaakin menoa sisältävä nostalginen draama. Leffassa kuullaan paljon Juicen hienoja biisejä ja mikä parasta, playbackina niitä ei kuulla vaan pääosanesittäjä Riku Nieminen esittää ne itse. Konserttikohtauksia leffassa oli ehkä aavistuksen liikaa, mutta ihan hyvin nekin silti oli toteutettu.

Riku Nieminen tekee hienon suoritksen Juicena ja myös hänen maskeerauksensa on onnistunut todella hyvin. Paikoin näyttikin aivan siltä, kuin tässä seikkailisikin oikea Juice eikä näyttelijä Riku Nieminen. Harri Rinteen hahmo oli sen sijaan pieni pettymys, sillä hänestä oli tehty liian tärkeilevä ja muita vähättelevä. Mikko Alatalo sen sijaan oli täysin esikuvansa oloinen.

Minulle itse leffa ei paljon uutta tarjonnut, sillä olen suuri Juicen musiikin ystävä ja myös hänen elämäntarinansa on tullut paristakin kirjasta luettua. Myös kirja, johon tämä leffa perustuu on luettu. Jotain keskeisimpiä tapahtumia (kuten levytyssopimus Love Recordsille sekä Slam- ja Grand Slam -yhtyeiden syntyvaiheet ja levytyssessiot mm. legendaarisella Abbey Road -studiolla Lontoossa ja Marcus Musicilla Tukholmassa) oli jätetty pois. Mutta niinhän se aina näissä elämänkertaleffoissa menee, että kaikkea ei saada millään yhteen leffaan mahtumaan ilman, että leffasta tulee sekava ja liian informatiivinen paketti.

Pienistä vioistaan huolimatta Juice on erittäin viihdyttävä elokuva ja suositeltavaa katsottavaa kaikille Juicen musiikin ystäville.

Köpi79

Hyvä pätkä, jossa näyttelijäsuorituksetkin vähintään hyviä, jollei loistavia. Olisi toki saanut hieman venyttää pidemmäksi elokuvaa. Loppuu hieman kuin päin seinää. Toki jos kaikki Juicen tapahtumat olisi kuvattu, niin tästähän olisi tullut Tuulen Viemää 2018 😉. 4/5.

Hyrde

2018
Juice-elokuva
Teppo Airaksinen
Antti Heikkinen (III), Antti Heikki Pesonen
Antti Heikkinen (II), Iida-Maria Heinonen, Pekka Strang, Riku Nieminen, Silmu Ståhlberg
Suomi
suomi