John Wick: Chapter 3 – Parabellum

Alkuperäinen nimi:John Wick: Chapter 3 - Parabellum
Valmistusvuosi:2019
Pisteytyksiä: 67
Tarkka arvio: 3.45

Adrenaliinintäyteisessä toimintaelokuvassa supersalamurhaaja John Wick (Keanu Reeves) palaa joukko palkkionmetsästäjiä perässään. Wickin hengestä on luvassa 14 miljoonaa dollaria, sillä tapettuaan kansainvälisen High Table -salamurhaajajärjestön jäsenen, hänestä tulee järjestön vihollinen. Maailman armottomimmat palkkamurhaajat seuraavat nyt Wickin jokaista liikettä.

Leffasarjan osat: John Wick (2014), John Wick: Chapter 2 (2017), John Wick: Chapter 3 – Parabellum (2019), John Wick: Chapter 4 (2023)

Kommentit & Pisteytykset

Dickey2

Ei kahta ilman kolmatta. Tässäkin se tuttu ajatus että jos on nähnyt kaksi ensimmäistä niin on nähnyt kolmannenkin. Jäi kahden edellisen varjoon. Moni sanoo että john wick leffoissa ei tylsää hetkeä ole, mutta olen tästä erimieltä. Jos niitä on koko yli kaksituntisen kestonsa ajan ilman sen kummempia taukoja ne rupee käymään tylsiksi. Raa’t tappokohtauksetkin tuntuu pidemmän päälle enemmän suupielissä kuin kylmissä väreissä. Neljättä osaa ei ihan heti tee mieli katsoa. Jos koskaan.

dbgirl

Aikamoinen pettymys kahden aikaisemman osan jälkeen. Dialogi ja kerronta on todella naiivia, kuin (esi)teinin tekemää (ei sillä etteikö minunkin taitoni olisi sitä luokkaa mutta ainakaan minulle ei makseta siitä palkkaa). Minulla ei ole tietynlaista kökköyttä vastaan mitään, minähän rakastan hölmöjä toimintaleffoja, mutta tämä ei ollut sellainen vaikka välistä jotkin replat hihityttivätkin. Ajoittain tämä tuntui myös hengettömältä. Leffa oli kyllä näyttävä ja täynnä stuntteja, mutta niistäkin tuli ähky, tämä olisi kaivannut enemmän huilitaukoja. Varmasti oli stunttien märkä uni päästä tekemään jotain tälläista, mutta ainakin minut se puudutti aina jatkuessaan liian kauan. Eläinten tuominen niihin mukaan oli uutta ja jännää mutta myös hieman kyseenalaista, ainakin ne hevoset jotka olen tavannut ovat kaikki olleet todella herkkiä. En tiedä, ehkä nämä hevoset olivat sitten tottuneet kaikenlaiseen hälinään ympärillä? Koirat tuntuivat kyllä olevan tyytyväisiä. Valoherkkänä ärsytti myös Continentalissa tapahtuva taistelu jossa valot välkkyivät, onko ihan pakko tuhota ihmisten silmät? Nimittäin se häiritsi myös poikaystävääni jolla tätä vaivaa ei ole. Eikö riitä että joka paikassa on muutenkin jo kirkkaita valoja, mutta sitten pitää vielä välkkyä? Onneksi minulla ei ole epilepsiaa, sillä koskaan ei tiedä milloin näihin törmää. Juu, minulla ei kauheasti ole hyvää sanottavaa tästä leffasta joten lopetan tähän.

KaiZeri
IsoVauva