HAL9000

Lopputulos on tuttua korkealentoista Nolania, mutta kun 90% juonen elementeistä oli fyysikon jargonia, leijonanosa elokuvasta menee kadunmiehellä yli hilseen. Teknisestihän elokuva on huippuluokkaa ja hovisäveltäjä Zimmeriltä takuuvarmaa tavaraa.

MustiSotakoira

Interstellar antoi minulle paljon odotuksia, mutta lopulta ei kyennyt niitä lunastamaan. Olihan tämä scifiä, mutta minun makuuni oli aivan liian tieteisfiktiota ja liian vähän toimintaa, puhumattakaan tarinasta, joka jäi hieman pinnalliseksi. Tarina käsitteli vain tosi kapeasti kaikkea Maassa kuin ulkoavaruudessa, sekä henkilöissä, joten samaistuminen elokuvaan oli hankalaa.

Tuntui muutamassa kohdassa, että tätä on yritetty venyttää kaikin keinoin, eli kohtauksia on tehty liian pitkiksi. Kai tässä oli yritetty "fiilistelyä" tms, mutta se ei oikeastaan onnistunut. Samoin jännitys jäi melko vähäiseksi, vaikka tiukkoja paikkoja oli. Itse tieteisfiktion osalta tämä kuulosti todella mielenkiintoiselta, mutta muuten kuivui kasaan.

Lyhyesti Interstellar on keskiverto pätkä joka onnistuu tiedefiktiossa, mutta draaman laadussa ja tarinan syvällisyydessä jättää toivomisen varaa. Kokonaisuutena tämän potentiaali lässähtää, eikä riitä säväyttämään katsojaa. Kerran katsottava.

Pelimies

Visuaalisesti hieno, mutta ylipitkä ja paikoittain tökerö ripoff Kubrickin Avaruusseikkailusta.

Pituuta olisi voinut olla hieman vähemän ja kerrankin Zimmerin musiikki oli kelvollista kuuneltavaa. Siitä ja visuaalisesta toteutuksesta kolmas tähti.

⭐️⭐️⭐️

ratisti

Ei helpoin elokuva pukea sanoiksi, mutta ei hätää, Rankkuri oli sen jo näköjään tehnyt arvostelussaan. Täysin samaa mieltä olen.

TatiTeThird

En tajua, miksi joka ikisen kohtauksen ja dialogin pitää olla elämää suurempaa. Tuollainen liika melodramaattisuus alkaa hyvin nopeasti puuduttamaan. Ymmärrän kyllä ilmankin mahtipontista musiikkia tai jatkuvaa filosofista pohdintaa, että ollaan pelastamassa maailmaa. Välillä meno äityy jopa imeläksi, kuten aivan tajuttoman sokerisessa lopussa.

Leffa ei kuitenkaan ole missään nimessä huono. Visuaalisesti kyseessä on yksi viime vuosien komeimmista blockbustereista. Etenkin avaruuskohtaukset ovat kerrassaan upeita. Kieltämättä myös käsikirjoitus on suurimmaksi osaksi nerokas, vaikka tieteellinen hömpötys saakin leffan vaikuttamaan fiksummalta kuin se onkaan.

Anty

Sci-fi,
2014
Christopher Nolan
Christopher Nolan, Jonathan Nolan
Anne Hathaway, Bill Irwin, Casey Affleck, Ellen Burstyn, Jessica Chastain, Matt Damon, Matthew McConaughey, Michael Caine (I), Topher Grace, Wes Bentley
USA, Iso-Britannia