Paras sotaelokuva minkä olen nähnyt.

Paras sotaelokuva minkä olen nähnyt. Tämä ei ole sellainen amerikkalainen pullistelu-elokuva. Ne on ihan hanurista.
Tässä sota-elokuvassa on loistavat näyttelijät. Varsinkin Marlon Brandon saaminen elokuvaan oli loistava veto, Robert Duvall esittää elokuva-uransa tylyimmän roolin. Martin Sheenin kapteeni Willard hahmo toimii kertojana, joka joutuu taistelemaan tien pimeimpään viidakkoon.

Hän saa tehtäväkseen mennä lopettamaan Kurtz nimisen miehen valtakunta Kambodzassa, sillä kambodzalainen heimo pitää häntä jumalana.

Brandon esittämä Kurtz on erittäin älykäs ja Willardkin osittain ymmärttä Kurtzia, Kurtzia maailma kohdellut väärin ja lopulta hän on menettänyt järkensä. Sivuhenkilöt ovat erittäin tunnettuja Robert Duvall, Harrison Ford, Frederic Forrest ja Dennis Hopper.

Vietnamin sota on oikeastaan taustalla elokuvassa ja se on hyvä niin, tässä elokuvassa näytetään täysin mitä sota on. Coppolan mestariteos, joka on todellakin paikkansa ansainnut parhaimpana sota-elokuva.

Hakkaa kaikki Platoonit ja muut, jos muuten tykkäsit tästä niin suosittelen todella Roman Polanskinelokuvaa Pianisti (2002).

nimimerkki: Tuukka

Tule ja katso

Ilmestyskirja. Nyt
Ilmestyskirja. Nyt arvosana 4,30

Ilmestyskirja. Nyt (1979)

Alkuperäinen nimi: Apocalypse Now

1979
Ilmestyskirja nyt
Francis Ford Coppola
Francis Ford Coppola, John Milius, Joseph Conrad, Michael Herr
Albert Hall, Dennis Hopper, Frederic Forrest, Harrison Ford, Laurence Fishburne, Marlon Brando, Martin Sheen, Robert Duvall
englanti, ranska, vietnam, khmer