Tämä maailma ei ole enää kotini

(2017)

Elokuvasta

Elokuvan nimi: Tämä maailma ei ole enää kotini
Genret: , ,
Maat:
Alkuperäinen nimi:I Don't Feel at Home in This World Anymore
Valmistusvuosi:2017
Pisteytyksiä: 30
Tarkka arvio: 3.25

Murtovarkaat tunkeutuvat aran apuhoitajan asuntoon. Nainen saa uutta puhtia elämäänsä, kun hän lähtee naapurissa asuvan hyypiön kanssa roistojen perään.

Kommentit & Pisteytykset

Dreamer

Tähän elokuvaan olen aiemmin törmännyt ja kuvitellut sen olevan joku dokumenttityylinen nyyhkypaatos nykymaailman ankeudesta. Mutta se onkin toisaalta ihan perinteinen toimintakomedia nykymaailman ankeudesta ja toisaalta ihan erilainen sellainen. Melko lämminhenkisenä alkava elokuva tosin muuttuu varsin veriseksi rikosleffaksi loppua kohden.

Päähahmot ovat loistavat ja hienosti näytellyt. Sivuhahmot eivät ihan niin onnistuneita ole ja ratkaisu tehdä rikoselokuvassa käytännössä ainoasta mustasta epäpätevä poliisi on vähintäänkin mielenkiintoinen. Mustat jenkkikriminaalit on puolestaan korvattu brittityylisillä sekopäillä. Yhden sellaisen äitipuoli on ihan hieno hahmo sentään.

Tarina on siis varsin kaksijakoinen, mutta toisaalta myös perustellusti kasvava. Pienesti Fargo-vibaa tässä oli, mutta kuitenkin omalla sävyllään. Lopun käänne oli hieman meh, mutta sekin ehkä leffan alkuperäiseen tunnelmaan sopiva. Kokonaisuutena yllättävän hyvä elokuva, jolle kutonen olisi liian vähän. 6,5-7/10.

rusher
juba