Dreamer

Georges Meliesin tarina lapsellisesta näkökulmasta kerrottuna. Elokuvan alkupuoli oli 3D:näkin vähän pliisu. Draama sentään oli kohtalaisen hyvin rakennettu ja leffan loppu veti paremmin puoleensa.

Hyvät näyttelijät, hienot lavasteet. Ehkä vaan itse tarina olisi pitänyt kasata suoraan aikuisempaan makuun. Kerran katsottavaa ja osin opettavaistakin tositarinaviihdettä elokuvan historiasta. 7/10

Juki

Ihan hyvä lastenelokuvaksi, mutta aikuiseen makuun tämä oli hiukan liian lapsellinen. Olihan tässä muutamia ihan opettavaisiakin juttuja elokuvan historiasta, joista osan itse jo etukäteen tunsin. Näyttelijät tekevät hyvät suoritukset ja lavastuskin on hieno. Myös Howard Shoren musiikki kuulosti upealta. 11 Oscar-ehdokkuutta (enemmän kuin mikään muu elokuva tuona vuonna) ja 5 palkintoa: kuvaus, erikoistehosteet, äänitys, lavastus ja äänitehosteet.

meze1

Itse tykkään rullaavista ehkäpä taianomaisista elokuvista, mutta Hugo ei antanut suurta nostetta tälle genrelle.
Tarina jäi ehkä hiukan junnaamaan ja pienet piristykset antoikin aseman tarkastaja dobermanneineen... :)
Visuaalisesti elokuva oli todella hieno. Asema oli kuvattu todella mahtavasti (olisi jopa itse halunnut asua ko. paikassa..) , mutta veikkaan, että Scorsese ei uskaltanut lähteä vetämään kovempaa tietä katsojien vuoksi. Katsomisen arvoinen ehdottomasti.

miqqex

Olihan tää aika hyvä leffa. Paljo parempi ku mitä Hugo nimisestä elokuvasta voi päätellä... hieman pitkäveteinen mutta silti toimii

Tälle tekisi melkein mieli antaa neljä tähteä, mutta jos vertailee Scorsesen muihin töihin, on Hugo ehkä hieman heikompi. Hugo on piristävä tuulahdus koko perheelle sopivissa elokuvissa, mutta toisaalta ei kuitenkaan mikään niin erikoinen. Oscar-pystit kuvauksesta ynnä muista ovat ansaittuja, sillä jälki on hienoa. Kuvallinen ilmaisu on parhaimmillaan nerokasta. Kolmiulotteisuutta on hyödynnetty kerrankin kivasti. Hugon valtti on lukuisat sanalliset ja kuvalliset viittaukset klassikoihin elokuvan alkutaipaleelta, ja varsinkin Le Voyage dans la lunen nähneille luvassa on aitoja oivalluksen hetkiä.

Punakuu

Odotin niin paljon enemmän tältä! Oli hieman pitkäveteinen eikä tuntunut välillä etenevän ollenkaan. Odotin myös enemmän visuaaliselta puolelta ja 3D:tä olisi voinut paljon enemmän hyödyntää. Mutta ei tämä ihan huono kuitenkaan ollut. Tarina oli hyvä ja näytteliöistä suurinosa hyviä, Sacha Baron Cohen etenkin. Ihan kohtalaisen hyvä fantasia, mutta pieni pettymys silti :(

Rainafriikki

Ei täydellinen elokuva,mutta silti hyvä ja onnistunut.Juoneltansa elokuva hyvä,mutta ennalta-arvattavuus pilaa hieman.Roolisuoritukset olivat kohtalaisen hyvät,mutta pientä plussaa tulee Christopher Lee:stä.Elokuva oli visuaalisesti näyttävä,johon 3D sopi loistavasti.Virheistä huolimatta Hugo on onnistunut lastenelokuva joka ylittää keskiverto lastenelokuvan mennen tullen.Elokuvan lavastuksesta ja ohjauksesta oli myös hyvää.

ainolinnea

2011
Hugo 3D, Hugo Cabret, The Invention of Hugo Cabret
Martin Scorsese
Brian Selznick, John Logan
Asa Butterfield, Ben Kingsley, Chloë Grace Moretz, Christopher Lee, Jude Law, Ray Winstone, Sacha Baron Cohen