Jaloviina

Hyvä jatko-osa aiemmalle leffalle.

Juoni on synkempi, mitä ykkösessä ja siitä mä tykkään. Tarina on myös hivenen moniulotteisempi, mitä ykkösessä.

How to Train Your Dragon 2 tarjoaa myös huumoria. Mikä näin vanhemman katsojan näkökulmasta on erittäin kiva lisä.

Visuaalisesti todella kaunis kokoperheen elokuva.

korkkinado

Heti alkuun, että tämä elokuva oli pettymys. Koskettavan ja muutenkin hienon tarinan jälkeen kakkososa lääsähtää hitusen. Hienot lähtökohdat, kaikki ovat kasvaneet aikuisiksi ja lisää mysteereitä tulee kuvaan. Valitettavasti ykkösen mainio kerronta on hävinnyt hiukan. Tämä haravoi tarinan aivan liian kiireisesti ja se menee liikaa komedian ehdoilla. Viimeinen kolmannes on klisettä kliseiden perään.

Vaikka tossa nyt valitinkin, ei tämä ollut todellakaan huono. Tarina kompuroidessaankin on moniulotteinen ja välillä kuljetaan oikein syvillä vesillä. Huumori oli silti todella hauskaa. Kerronta on kumminkin ontunut paljon ensimmäisestä osasta. Ja vaikka olin viihtynyt esityksen ajan, teattereista tultuani en voinut olla kokematta pientä pettymystä.

Laadukasta animaatiota silti edelleen.

OZMOxD

Synkempi kuin ensimmäinen osa, mutta myös toiminnallisempi ja ehkä hieman liian perinteinen ja ennalta-arvattava.
Elokuvassa oli kuitenkin myös oma tunnepuolensa, joka teki siitä erittäin nautinnollisen kokemuksen, vaikka yllätyksiä ei juurikaan ollut tarjota.

Addeh

the grandi-ma

varamartti

Näin koulutat lohikäärmeesi 2
Näin koulutat lohikäärmeesi 2 arvosana 3,68

Näin koulutat lohikäärmeesi 2 (2014)

Alkuperäinen nimi: How to Train Your Dragon 2

Animaatio,
2014
Dean DeBlois
Cressida Cowell, Dean DeBlois
America Ferrera, Cate Blanchett, Christopher Mintz-Plasse, Craig Ferguson, Djimon Hounsou, Gerard Butler, Jay Baruchel, Jonah Hill, Kit Harington, Kristen Wiig, T.J. Miller