Alm0st

Eli Roth vaikutti minut ohjaajantaidoillaan jo Cabin feverissä. Pidin sitä onnistuneena teinikauhuna, jossa oli kuitenkin nähty vaivaa toteutuksen puolesta. Mutta nyt kyllä häkellyin ällikällä sillä mies on onnistunut ohjaamaan yhden kaikkien aikojen onnistuneimman "gornon" koskaan, paitsi Hostel ei ole pelkkää gornoa, sillä siinä on myös karu tarina sairaasta maailmasta. Juonen tietävät kaikki elokuvasta vähäänkään kiinnostuneet, joten ei sitä sen enempää setvimään. Eli Roth kertoi haastattelussaan törmänneensä thaimaalaiselle sivulle, jolla myytiin ihmisiä omiin sairaisiin fantasioihinsa 10 000 $. Roth oli myös innokas ohjaamaan dokumentin tosielämän "hostelista", mutta se olisi voinut vaarantaa hänen ja hänen läheisensä henget. Kuitenkin aloin katsomaan tätä elokuvaa näillä tiedoilla, ja leffan loputtua itselleni jäi erittäin paha olo. Ei niinkään kidutuksista, mutta edes näin sairaasta ideasta, ja haluista joita joillain ihmisillä on. Hostel on ankara, ja pelottava elokuva sairaasta maailmasta.

Ely

Olin ensimmäisten 10-20 minuutin aikana niin pettynyt huomattuani teinileffamaisia piirteitä, että lopetin katsomisen melkein kesken kaiken. Loppua kohden elokuva ei voinut kuin parantua, enkä sitten malttanut olla katsomatta jatko-osaa.

Felos

Todella sairasta kidutusta!! Mutta silti aika hyvä elokuva!!

kalastaja774

En oikein ymmärrä mistä kaikki tuo splatter-riemastus tämän elokuvan kohdalla johtuu. Suoranaisia veriroiskeitahan elokuvassa on oikeastaan vain parissa kohtaa. Kuvasto on tietysti äärimmäisen brutaalia ja itselleni päällimmäiseksi ei jäänyt se vähän päälleliimattu silmä-homma loppupuolella vaan nuo pienet välähdykset kun päähenkilöä raahataan käytävää pitkin, sitä että tuota kidutusta tapahtuu joka huoneessa kaiken aikaa mitä mielikuvituksellisimmin keinoin. Ehkä pidin elokuvasta juuri sen takia, että vaikka se näyttää paljon, se jättää silti pahimman näyttämättä, katsojan mieltä vaivatakseen. Roth hallitseekin tämän erinomaisesti, eikä hötkyile liikaa. Ei ole varsinainen ihme että Hollywood innostui tämän ja Saw ykkösen (joka ihan oikeasti on vaikuttava kauhuelokuva, olisipa sarja jäänyt siihen..) työstämään surkeita kidutuskauhuelokuvia, joissa ei ole julmuutta, kritiikkiä julmuutta kohtaan tai oikeastaan edes verta.

Key

Aluksi luulin Hostelia huonoksi, koska elokuvan alku (n. 27 min) oli pelkkää hidastelua ja pornoilua. Ennakkoluuloni kuitenkin katosivat, kun Hostel muuttui melkoiseksi väkivaltalöylyksi. Etukannen varoitusleima: ''Huom! Sisältää sairaita kohtauksia!" ei ole aivan totta, sillä olen nähnyt jopa Hosteliakin raaempiakin gore/splatter -leffoja. On elokuvassa silti sen verran ronskia väkivallan käyttöä, joten heikkohermoisille en tätä suosittelisi.

miqqex

Olen kuullut joidenkin ihmisten puhuvan aikalailla negatiivisesti tästä leffa sarjasta, mutta ainakin tämä ykkönen on just jees. Yllättävänkin hyvää Gorno-kauhua omalla tavallaan. Pidän itse sekä perus säikyttely kauhareista että gore/kidutus kauhareista, joten tämä iski minulle. ;D
Tosin leffan juoni olisi saanut lähteä nopeammin käyntiin

Punakuu

Kamalasta ideasta tehty kaikenkaikkiaan ihan viihdyttävä kokonaisuus, joka tarjoaa hyvin paljon inhottavaa materiaalia. Kyseisestä genrestä pitäville tämä on sitä parhainta viihdettä siltä alalta.

TaoTao

Ensimmäinen Hostel onnistui olemaan pieni yllättäjä ja hypetys ehkä lähti lapasista kuin Saw- saagan alussa. Näitä leffoja on tullut nyt liukuhihnalta jälkikäteen. Uusin trendi on se että nuoret lähtevät eurooppaan ja...

WreckMe666

Eipä ole juuri mitenkään kummoinen tekele

741moimoi

_NoBody_