Ben Turpin

Hei jee, Disneyn paras animaatio!

Ellie

Herkules on yksi tärkeimmistä lapsuuteni suosikkielokuvista. Pienenä en kiinnittänyt huomiota kaikkiin vitseihin, joita on elokuvassa todella paljon ja näin elokuva on vielä parempi näin myöhemmin katsottuna.
Elokuvan kaikki hahmot ovat viihdyttäviä ja persoonallisia. Varsinkin Haades on erinomainen pahis: hän on paha, mutta todella hauska hahmo ja erityisesti hänen ääninäyttelijälleen Seppo Pääkköselle todella paljon plussaa! Myös Megara on erilainen Disney-"prinsessa". Hän on kyyninen ja hieman synkkä ja se tekee hänen hahmostaan paljon mielenkiintoisemman. Rakastan yli kaiken kappaletta I Won't say I'm in love ( varsinkin suomeksi)
En todellakaan tajua miksi monet haukkuvat Herkuleksen lauluja? Mielestäni ne täyttävät kaikki Disney-laulujen kriteerit: ne ovat tarttuvia, hyväntuulisia ja suomalaiset ääninäyttelijäkin ovat erinomaisia. Minulle ne ainakin ovat rakkaita, vaikka syynä on varmasti se että olen tutustunut niihin jo lapsena.
Myös elokuvan teema on mielestäni ihana. Antiikin Kreikka ja mytologia. Mielestäni on turha purnata siitä ettei tarina vastaa oikeita mytologian tarinoita. Oikeat tarinat ovat paljon raaempia ja hei tämä on Disney-elokuva eikä mikään dokumentti.
Plussaa paljon myös hienosta piirrostekniikasta (ei kuten nykypäivän rumat animaatiot, hyi!) ja kaikista sivuhahmoista. Suosikki Disney-elokuvani !

KetsukiKyuu

Ehdottomasti yksi parhaista Disney elokuvista.

Marilyn96

Tämä on taas loistava elokuva. Juoni on hyvä. Elokuvassa on todella kauniit maisemat ja musiikki on siis todella hyvää. Disneyn yksi parhaista elokuvista.

Pisteytykseni nousi viiteen tähteen katseltuani elokuvan alkuperäisääniraidan kera. Upea elokuva. James Woods on tässä sanoinkuvaamattoman uskomaton.

awey

blitzkrieg