Justuas

"-Koko elokuva oli sairaan hämärä, koko ajan joutu oikein silmiään siristelemään ku yritti katsoa mitä siellä screenillä oikein tapahtu"

3D-lasit himmentää kuvaa.

Paras Potter leffa

Ei tartte viel pisteyttää vaik trailerit on hyvii, voihan yhtä hyvin tästä leffasta tulla floppi

Chadagun

Jostain syystä viimeinen Potter-filmatisointi kosketti näin myöhemmin katsottuna syvemmin kuin ilmestymisajankohtanaan isolta valkokankaalta nähtynä. Hymyilin itsekseni ja olin alkaa itkeä moneen otteeseen ilman sen suurempaa syytä. Liekö syynä sitten suuri haikeus ja nostalgia vaiko se yksinkertainen seikka, että Kuolemanvarjelukset osa 2 on loistava lopetus loistavalle sarjalle. Vastaus on kummassakin tapauksessa myöntävä.

Harry Potter -sarja on kasvanut seitsemän kirjan ja kahdeksan elokuvan aikana lapsenmielisen taianomaisesta seikkailusta vanhempaankin yleisöön vetoavaksi fantasiaklassikoksi. Päätösosa onkin sekä tapahtumiltaan että väriskaalaltaan ensimmäisiä osia synkempi, eikä lapsekkuudesta ole enää tietoakaan. Kuolema on vahvasti läsnä, kun Voldemort kätyreineen kylvää satoaan. Vanhoista ja faneille rakkaista tapahtumapaikoista on tullut vaarallisia, ja sota ylettyy kaikkialle.

On karua katsoa kuinka vanhat kulissit murentuvat ja tutut hahmot saavat surmansa. Kuolemakohtauksilta (Severuksen kuolemaa lukuun ottamatta) olisi ehkä toivonut enemmän. Jotkin hahmot (kuten Lupin ja Tonks), tuntuvat vain kuolevan, eikä tunteilulle anneta aikaa. Pahisten (kuten Bellatrixin) kuolemat ovat erityisen hätäisen oloisia. Mielipiteet jakavan huumorin (joka nauratti hölmöydellään kyllä ainakin minua) lisäksi tämä on kuitenkin ainoa aito heikkous.

Potterit ovat Viisasten kivestä lähtien olleet audiovisuaalisesti upeita. Musiikki on kaunista ja kuvanjälki lumoavaa. Tietokonegrafiikka sulautuu konkreettiseen maailmaan saumattomasti ja efektit ovat tietenkin aidon oloisia ja siksi erittäin näyttäviä.

Näyttelijät ovat kasvaneet hieman nolostuttavista aloittelijoista taitureiksi, ja on ollut ilo seurata heidän kehittymistään. Mikäli sarja ei lyö pysyvää leimaansa näyttelijöiden otsiin, heillä on vielä paljon edessä (vaikka sitä paljoa ei ainakaan rahan puolesta enää kaivattaisikaan).

dakota

Välillä meni vähän korniksi meno, niin ylieeppistä oli. Mutta toimivia hetkiäkin oli (Irveta, tarvehuone, Tylypahkan suojausloitsut). Näyttelijöistä en viitsi sanoa oikein mitään. Lopuke oli naurettava, en voinut keskittyä juoneen kun nauratti koko ajan. Kirjassakin se oli kökkö, mutta siinä ei sentään tarvinnut kärsiä huonosta maskeerauksesta ja huonoista näyttelijän "lahjoista".

hehahi

Yksi parhaimmista Pottereista ellei paras. Noudatti kirjan juonta ihailtavan hyvin. Leffa oli juuri sellainen niin kuin odotin sen olevan.. Uskomaton.

Hetos

10 vuoden pitkä elokuvataival on vihdoinkin saatettu päätökseen. Minä olen itse kasvanut Pottereiden mukana, ja on haikeaa ajatella miten se nyt loppui (epilogin loppuun tuli pieni itku).
On totta, ettei Kuoleman Varjelukset osa 2 toimi itsenäisenä teoksena niin hyvin kuin voisi. Mutta yhdessä ensimmäisen osan kanssa se toimii täydellisesti. Osa 2 on ensimmäinen osa, jossa kirjan tarinaa seurataan lähes täydellisen orjallisesti. Se on yhtä aikaa hyvä ja huono asia. Hyvä: se antaa elokuvasarjalle ansaitsemansa päätöksen. Huono: sen "toiminnallisuus" ei ihan yltänyt toivotulle tasolle. Viimeinen leffa on toiminnallinen, mutta itse taistelu oli melko laimea. Huumoriakin löytyy, joka paikoin nauratti, mutta vahvin tunne oli kosketus. Etenkin Fred Weasleyn kuolema ja pari muuta kohtausta sai silmät kostumaan. KV osa 2 on ensimmäinen elokuva jossa olen itkenyt.
Näyttelijöistä Rickman, Smith, Fiennes ja Lewis varastavat shown muilta näyttelijöiltä. Etenkin Rickman taipuu hämmästyttävän hienoon roolisuoritukseen. Pääosakolmikosta Radcliffe oli yhä se heikoin lenkki.
Tarina oli melko epätasapainossa. Alku oli nopea, mutta vauhti hiljeni loppua kohden. Elokuva pyrki täyttämään aikaisemmin tyhjiksi jätetyt aukot. Lopputuloksena saatiin pitkiä kohtauksia, joissa selviteltiin suuri liuta asioita. Toimintaa löytyi tasaisin väliajoin, mutta hyvin pieni osa siitä oli taistelua. Toimintaa olisi kuitenkin voinut olla jopa enemmänkin.
Elokuvan musiikki ja erikoistehosteet olivat huippuluokkaa eikä niillä mässäilty turhaan. Selvästi 3D:lle tehtyjä kohtauksia löytyi, mikä häiritsi minua, sillä 3D ei ollut kovinkaan korkea tasoa.
Loppujen lopuksi Kuoleman Varjelukset osa 2 toimii hyvänä elokuvana (sarjan parhaimpana). Sen laaja tunneskaala, kauniit kohtaukset, uskollisuus ja hieno jälkityö hivelee silmiä. Katsoja nauraa, itkee ja pelkää vuoron perään. Tässä on koko sarjan arvoinen loppu.

Jamppahattu

Key

Hieno päätös pitkälle elokuvasarjalle. Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset: Osa 2 täytti odotukseni. Melkein kaikki tapahtumat ja käänteet kirjasta on saatu niukasti mukaan näin lyhyeen elokuvaan. Radcliffen, Watsonin ja Grintin näyttely on keskiluokkaa, mutta eritoten Alan Rickman Kalkaroksena jää mieleen. Elokuvasarjan toiseksi vaikuttavin osa päättää hyvin Harry Potter -saagan. Odotetun ajan jälkeen voin sanoa, että tämä on yksi parhaista sarjan elokuvista sitten Viisasten Kiven.

korkkinado

Harry Pottereista se paras.

Perusteellisempaa löytyy arvostelusta.

Lorcan

Kerrassaan loistava. Itkua pidättelin koko elokuvan ajan. Alusta asti olin mukana ja tähän se sitten päättyi. Haikea fiilis.

M4gg

Lukeutuu ehdottomasti parhaisiin Potter-elokuviin. 3D-version katsoneena voin sanoa, että kaksiulotteisen elokuvan ystävät eivät jää paljosta paitsi valitessaan 2D-version kolmiulotteisen sijasta.

Migus

Tämä oli sitten tässä. Ympyrä sulkeutuu ja umpeutuu viimeisessä Harry Potter elokuvassa. Aiemmat osat ovat olleet aika hyviä, mutta todellinen mestariteos on antanut vielä odottaa itseään. Harry Potterin viimeisen osan ensimmäinen puolikas jätti odottamaan hienoa loppuhuipennusta ja sen tämän elokuva todella antoi.

Kuitenkin, kuten aina kirja on parempi ja elokuvissa joudutaan tiivistämään kovalla kädellä, jotta kaikki tärkeimmät asiat saadaan käsiteltyä. Hiukan pituutta lisää ja enemmän vuorosanoja osalle näyttelijöistä olisin toivonut, jotta heidän menehtymisensä olisi tuntunut edes joltain. Helposti paras Harry Potter kuitenkin.

miqqex

Kyllä tätyy sanoa, että tämä oli yksi parhaita leffoja, jonka olen koskaan nähnyt. Ja ehdottomasti paras Harry Potter-elokuva... En tarkoita, että aiemmat olisivat huonoja, päinvastoin, kaikki 1-8 ovat mahtavia elokuvia.

Punakuu

Parhain Potteri ehdottomastI! Viimeinkin kirjan mukainen elokuva, joka päättää elokuva sarjan todella kiitettävästi. Mahtava elokuva!

Puukottaja

Mahtava päätös nuoruuteni tärkeimmälle kirja ja elokuvasarjalle, erikoistehosteita piisaa ja on sellaista "viimeiseen taikaveripisaraan" meinikiä, virheitä on kuten esim. että kirjssa kalkkaros kuolee rääkyvässä röttelössä, ei venemajassa. kokonaisuutena hyvä ja miellyttävä päätös

Roppe

13.7 Suomeen tullut Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset osa 2 keräsi reilut 50000 katsojaa ensimmäisenä päivänä, mikä on uusi ennätys. Siitä voimme kaikki pohtia, oliko elokuva huono, keskinkertainen, hyvä, vaiko loistava. Loistava. Elokuva noudattaa kirjan juonta lähes moitteettomasti ja David Yates on sovittanut huumorin sekä toiminnan jälleen kerran hyvin yhteen. Huumoria tuskin HP-saagan viimeisessä osassa ehtii miettiä, kun tappokirouksia sun muita taikoja näkee sinkoutuvan joka puolelle.

Trio Radcliffe-Grint-Watson ovat selvästikin terästäytyneet edellisestä osasta. Vaikkei Radcliffe olekkaan kahden muun pääosanäyttelijän tasolla, saadaan hänestäkin revittyä kaikki se irti, mitä on irroitettavissa. Myös muista näyttelijöistä on tuskin muuta kuin positiivista sanottavaa, mutta pari "konkaria" nostaisin esiin. Maggie Smith ja Alan Rickman vievät show'n lähes jokaisessa kohdassa, missä ovat. Sitä en tiedä johtuuko se heidän hyvyydestään vaiko muiden huonoudesta. Veikkaisin heidän hyvyyttään. Jokatapauksessa tämä oli loistava päätös Harry Potter- sarjalle ja siitä saamme kiittää monia ihmisiä.

santura98

parempi mitä kuvittelin

seeuinhell

Hyvä päätös HP-sarjalle, mutta itse olen kirjojen fani ja tietyt muutokset kirjaan katsottuna olivat melkeinpä mauttomia.
Taistelua oli pitkitetty ehkä turhankin pitkäksi.
Silti, tykkäsin elokuvasta ja se oli vieläpä onnistunut päätös Pottereille.

Seppochu

Toiseksi paras Harry Potter, muttei niin hyvä kuin odotin.

Xsamid

Lyhyesti: Täydellinen lopetus loistavalle sarjalle.

_NoBody_

Wlochy

Wolowizard

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2
Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2 arvosana 3,80

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2 (2011)

Alkuperäinen nimi: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

2011
Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 2 - 3D
David Yates
J.K. Rowling, Steve Kloves
Alan Rickman, Bonnie Wright, Daniel Radcliffe, Emma Watson, Gary Oldman, Helena Bonham Carter, Maggie Smith, Michael Gambon, Ralph Fiennes, Robbie Coltrane, Rupert Grint, Tom Felton
USA, Iso-Britannia