TatiTeThird

Ihan hyvä. Ihmettelin kyllä miten tästä saatiin kaksituntinen leffa, kun jo 20 min kohdalla oltiin Tylypahkassa, mutta hyvinhän tässä saatiin "aika kulumaan".
Laittaisin tämän aika keskivaiheille Pottereista. Kyseessä on synkkä elokuva ja merkittäviä kuolemiakin tapahtuu, jotka ovat tosin aika huomaamattomia.
Alan Rickman ja Maggie Smith vetävät roolinsa kyllä niin hyvin, että siitä plussaa. Pääosakolmikko on myös parantunut.
Kirjassa yksi lempikohtauksistani oli, kun Harry ärsyttää Voldemortia heidän viimeisessä kamppailussaan. Tässä se jää pelkäksi toiminnaksi ja sauvoilla heilutteluksi.
Muut toimintakohtaukset olivat kuitenkin ihan hyviä.
Epilogi ei puolestaan ollut lähelläkään hyvää; kukaan heistä ei näyttänyt tippaakaan vanhemmalta, siinä selvisi vain yhden lapsen nimi (tosin kyllähän minä kirjan lukeneena tiedän muutkin) ja oli muutenkin vähän kökkö.
Sanotaanko, että tykkäsin osa 1:stä enemmän, mutta oli tämäkin ihan hyvä.

Yeah, mutta ei silti tarvitse pisteyttää vielä.

TheOneZ

Tyhmä sil taval ettei tehty helppoi asioitakaa kirjan mukaa...... Esim sen ku harry ja voldemort ( Ralph on kyl hyvä näyttelijä!!! ) ottaa yhteen nii olis pitäny olla siel tylypahkassa kaikkien EDESSÄ! Ja se ku harry rikkoo sen taikasauvan, vaikka se olis pitäny viedä sinne hautaan.... miinus pisteet.

plussaa tulee Alan Rickmanin ihanasta roolista ( Mun lemppari ) , jossa pääs oikeest NÄYTTELEE!!! Maggie Smith loisti myös. Radcliffen ja näiden näyttely oli vähä sitä sun tätä....

Saattaa olla et Rowling tekee uuden kirjan (vaikkei Radgliffe sitä halua).... Ties mistä se kertoo..... ehkä enemmän kalkaroksesta.

Oli ihan mukava, toisinaan kovin surullinen!! Lempi hahmot kuoli kaikki ja sillai. Loppu oli iha ok sille mut niiku sillee tyhmä... en oikee tiiä. kaikki oli kyl ängetty vikaa.JÄNNITYSTÄ RIITTI!!!! Joidenki mielest hyvä ja joidenki mielest huono!!

AAnyway

Ensiksi Plussat:
-Aivan mahtava musiikki
-Tarina sai arvoisensa lopun
-Onnistui liikuttamaan ja koskettamaan samalla tavalla kuin kirjakin ja meikäläinen ainakin tarvitsi nenäliinaa :P
- Loistavat näyttelijäsuoritukset

Sitten Miinukset:
- Jotain ratkaisevia kohtauksia oli jätetty pois ja lisätty tilalle jotain sakiaa
- liian pitkä lopputaistelu, alko jo naurattamaan
-Koko elokuva oli sairaan hämärä, koko ajan joutu oikein silmiään siristelemään ku yritti katsoa mitä siellä screenillä oikein tapahtu :D

Bean

3D:eenä erittäin hieno leffa. Tämä sarjan viimeinen osa muistuttaa enemmänkin toimintaelokuvaa kuin seikkailufantasiaa. Onnistunut lopetus saagalle. Koskettavin ja dramaattisin kohtaus kietoutuu "Snapen" tarinaan ja flashbakkeihin. Itse loppukohtaus vaikutti aluksi hieman lattealta, mutta se sulkee sopivasti ympyrän. (4/5)

Jaloviina

Deathly Hallows Pt II jatkaa siitä mihin ykkönen jäi. Aiemmasta ei liikoja selitellä, eikä tarvitsekaan, sillä kyseessä on suora jatko ensimmäiselle osalle. Deathly Hallows Pt I & II ovat kyllä ihan onnistunut päätös leffa-sarjalle ja ympyrä ns. sulkeutuu monen henkilön kohdalla.

Nämä kaksi viimeistä osaa ja Viisasten Kivi tuli nähtyä ensimmäistä kertaa teatterissa. Olisin kuvitellut, että aika olisi kullannut muistoja, mutta näin ei ollut päässyt käymään, vaan nämä jaksoi katsoa ihan mielellään uudelleenkin.

Jostain syystä tämä viimeinen kaksi tuntinen ei jaksa säväyttää yhtä hyvin kuin alkuosa, mutta onhan tämä neljä tähteä ansainnut.

jossu82

ihan hyvä

Justroudkill

Ainakin omalla kohdalla tämä leffa ylitti odotukset, en ole koskaan oikein (sen Potterfaniuden laannuttua) pitänyt HP leffoista, siksi en paljoa odottanut seiskalta. Ykkösosa kyllä vakuutti positiivisesti vaikka siinä ei vielä mitään ratkaisevaa tapahtunut kuin paikasta toiseen kiertelyä. Kakkos osan osalta taas ei minun odotuksilla ollut rima kovin korkealla, koska kirjan lopputaistelu oli suoranainen pettymys itselleni ja sen pystyi melkein mikä vain ylittämään. Ja kyllähän leffa sen tekikin ja hienosti. Hieno tunnelma, upean näköistä ja ainakin musiikki vei monessa kohdassa mukanaan. Vaikka Potter leffoissa usein olen hiukan motkottanut siitä että he eivät jotain kirjan mukaan tee niin nyt lopputaistelun kohdalla kiitän heitä siitä että he menivät omia polkujaan ja tekivät tälle sarjalle arvoisensa lopun! Paitsi, se tulevaisuus hommeli olisi saanut jäädä pois, en pitänyt siitä kirjassakaan enkä pitänyt siitä niin leffassakaan, itseasiassa koko teatteri rämähti nauramaan kun näyttelijät palaavat kuvaruutuun parin rypyn kanssa vanhempina. Hiukan latisti tunnelmaa kun oli lopputaistelun jälkeen niin haltioitunut fiilis.

keijomies

Oli kyllä helposti paras Harry Potter -leffa! Se on parempi kuin kaikki muut Potterit yhteensä potenssiin 5. Vaikka en ole mikään Potter -fani, niin tämä oli kyllä aika perhanan hyvä musiikkia myöten.

Koski

Ensi-ilta takana ja voin sanoa, että sarja sai arvoisensa päätöksen.

kuperkeikka

Lapsuuteni Potterien parissa varttuneena ja varsinkin kirjojen suurena fanina onhan tämä hieman haikea olotila, sillä nyt on Potterin tarina saatettu päätökseen myös valkokankaalla. Hieno päätösosa ja varsinkin opettajista löytyy todella ammattitaitoista näyttelyä. Pääosa kolmikkokin on kasvanut näyttelijöinä huimasti ensimmäisestä osasta ja toivottavasti heillä on vielä pitkä ura edessään. Vaikeahan potter-leimasta on irti päästä kylläkin.
Elokuva tarjosi viihdyttävää katsottavaa ja Yatesin Potterit ovat mielestäni parempia kuin alkupään potterit. Synkkä elokuva, jonka loppu kohtaus oli mielestäni kohtalaisen turha. Silti mainio pätkä ja parhaimpia ellei jopa paras Potter-osa.

Larno

Tätä elokuvaa ei voi arvostella näkemättä Kuoleman Varjelukset osa ykköstä. Vaikka elokuva oli todella hyvä ja lopetti koko Harry Potter sarjan kuoleman varjelukset osa kaksi on mielestäni ehkä heikoin pottereista.Kirjan luettuani petyi tähän vielä enemmän. Miksi esimerkiksi ei näytetty, että matohäntä tappoi itsensä(vaikkakin sen olisi kuulunut näyttää jo ensimmäisessä osassa) tai sitä että Colin kuoli. Elokuva ei oikein jaksanut keskittyä mihinkään ja luulin että esimerkiksi elpymyskivi olisi elokuvassa vähän paremmin esillä tai,että Kun Harry kuuli että hänen näkymättömyysviittansa oli yksi varjeluksista niin Harry oli vaan sellaisella "niin mitä sitten" asenteella liikenteessä.Elokuva tuottaa monia kysymyksiä ,jotka selviävät kun on lukenut kuoleman varjelukset kirjana.Näyttelijöistä sen verran että Alan Rickman ja Maggie Smith tekivät parhaimmat suorituksensa Pottereissa tähän mennessä.

Nietvart

Arvoisensa lopetus pitkälle sarjalle, ei kyl sovi katsoa ilman ykkösosaa taikka toisinpäin. Hyvä meno, tehosteet kohdillaan jne kuten fantasiassa kuuluukin, eikä ennalta-arvattavuus loista silmään kovinkaan pahasti.

norman_bates

Kuoleman Varjelukset: Episodi 2 on todella hyvä, synkkä ja tunteellinen päätös kymmenen vuotta kestäneelle sarjalle. Elokuva kuuluu sarjansa parhaimpiin, ja vaikka fanipoikana olenkin tämän sarjan re-watchin aikana katsonut useat virheet sormien läpi, ei niitä tästä oikein löydy. Kyyneliä tuli vuodatettua useaan otteeseen, mutta "Always"-kohtaus vie kyllä voiton kaikessa koskettavuudessaan.

Visuaalisesti elokuva on alusta loppuun hyvin synkkä, mutta se pukee elokuvaa loistavasti. Musiikkikin on lähes hanszimmermäisen eeppistä. Kaikki näyttelijät ovat parhaimmillaan, Rickman etunenässä.

Mahtava elokuva, tuntuu reippaasti kestoaan lyhyemmältä. Elokuvan loputtua olo on vähintäänkin haikea. Pitkä matka on kuljettu ja nyt se on sitten ohi...

OZMOxD

Sarjan viimeinen osa on käytännössä silkkaa pitkitettyä kliimaksia ja tehosteilla herkuttelua. Tekijät selittelivät viimeisen elokuvan jakamista kahteen osaan sillä, että näin saataisiin enemmän sisältöä.
Nyt kun olen katsonut molemmat elokuvat, niin voin todeta edellä mainitun väitteen olevan täyttä höpönpöpönpöppöä. Jos tehosteilla herkuttelu on tekijöiden mielestä sisältöä, niin sitten kaikki on toki hyvin.
Elokuvana tämä on Potterien parhaimmistoa ja oikein mehukas loppuhuipennus pitkään jatkuneelle sarjalle.
Siitä on 13 vuotta kun luin ensimmäisen Potterin ja nyt lopultakin olen saattanut sarjan omalta osaltani loppuun niin kirjojen kuin elokuvienkin osalta.

Olivatko elokuvat niin hyviä kuin voi olla?
Omasta mielestäni paljon parannettavaa jäi, mutta kyllä tätä katsoo

Elokuvan tähdet:

Koko elokuvasarjan keskiarvo:

suklaanappi

Neljä tähteä, ei viisi koska siinä oli liikaa taistelua ja liian vähän hempeilyä! =)

Thalanian

Selkeästi paras Potter. Tekijät selviytyvät vaikeasta tehtävästään kunnialla ja onhan mukaan saatu hienojen tehosteiden ja aina yhtä loistavien pahishahmojen lisäksi mittakaavansa hollyleffaksi melko mallikas juoni. Pääosakolmikko on toki lähes yhtä läpinäkyvä ja teatraalinen, kuten edellisissäkin, mutta tällä kertaa sen voi antaa anteeksi. Erityismaininta Kalkaroksen menneisyystakaumasta.
Kirjaa ei ole kopioitu viimeisen päälle, eikä tärkeimpiä kohtia myöskään ole sivuutettu - toki sivuhahmoja on elokuvassa silti liikaa, vaikka muutama onkin karsittu.

TheEscapist

Neljä tähteä. Feeniksin killan lisäksi ainoa Potter jonka kävin katsomassa elokuvateatterissa, ja olettaen, että koskaan tulisin asiaa ajatelleeksi, katuisin kyllä mikäli en olisi käynyt. Päätösteoksen luin alkuperäiskielellä kun se ilmestyi, olin silloin kai seitsemäsluokkalainen. Viisasten kivi taas taisi olla ensimmäinen kaunokirjallinen teos jonka luin, tai ainakin se, joka sai fiktiosta ylipäätänsä kiinnostumaan. Potterien seuraaminen lähti kuitenkin omalla kohdalla elokuvista, vaikka myöhemmin ei niitä ole tullutkaan kovin tiheään katsottua.

Näistä lähtökohdista voisin sanoa, että Kuoleman Varjelukset osa 2 päättää kokonaista sukupolvea leimaavan sarjan sitä kunnioittavalla tavalla, ja oikea henki säilyy yllä alkuteksteistä lopputeksteihin asti.

Yulle

Ei niin hyvä, kuin on sanottu, mutta kyllä tämä meni kärkeen Potter-leffoista.

_joona_

William Wernus Film

WreckMe666

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2
Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2 arvosana 3,80

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 2 (2011)

Alkuperäinen nimi: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

2011
Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 2 - 3D
David Yates
J.K. Rowling, Steve Kloves
Alan Rickman, Bonnie Wright, Daniel Radcliffe, Emma Watson, Gary Oldman, Helena Bonham Carter, Maggie Smith, Michael Gambon, Ralph Fiennes, Robbie Coltrane, Rupert Grint, Tom Felton
USA, Iso-Britannia