Matalahiilihappoinen

A Hard Day's Night on Beatles-aiheinen komedia, joka julkaistiin Beatlemanian ollessa huipussaan. (HUOM! Seuraava osa saattaa sisältää juonipaljastuksia.) Beatles saapuu hotelliin, johon he joutuvat jäämään. Vietettyään yön ulkona, yhtye viedään teatteriin jossa heidän esityksensä on. Paulin isoisä kuitenkin manipuloi kirjaa lukevan Ringon karkaamaan Lontoon kaduille, ja lopulta kaikki järjestyy. (Juonipaljastukset päättyvät tähän.)

Elokuva on mahtava. Beatles esittää elokuvassa itse itseään, ja heidät, varsinkin John, kuvataan koomisina hulivilipoikina, paitsi Ringo. Wilfrid Brambell esiintyy myös Paulin isoisänä, joka on samaan aikaan koominen ja hiukan vastenmielinenkin henkilö. Richard Lester hoitaa hommansa hyvin ohjaajan pallilla, ja niin myös käsikirjoittajatkin: elokuvassa on monta hetkeä, jotka hymyilyttivät tai naurattivat. Näistä mainittakoon alku, Johnin kylpykohtaus ja monet muut hetket. Ja tietysti musiikki. Musiikki. Elokuvassa esiintyy vain tietysti Beatlesin musiikkia, ja soundtrackina on samanniminen, klassinen A Hard Day's Night-albumi. Myös 13-vuotias Phil Collins esiintyy elokuvassa.

Kaiken kaikkiaan A Hard Day's Night on erittäin hyvä, klassinen komediaelokuva, jossa esiintyy maailman paras yhtye. Suosittelen.

_Nowhere man_

Backwoods