Väkivallalla mässäilly menee täysin yli.

Olen ostanut Uhrilampaat DVD:n ja pidän sitä parhaimpana kauhu-trillerinä mitä on tehty. Kun kuulin että 2001 vuonna valmistuu jatko-osa elokuvaan odotin siitä varmaa Oscar-voittajaa ja nousemista kaikkein aikojen elokuvien joukkoon, mutta ei.

Aluksikin Uhrilampaathan päättyy niin loistavasti, että Hannibal Lecter katoaa ihmisjoukkoon, omasta mielestäni aihe olisi saatu jättää rauhaan.

Kun kuulin että itse Ridley Scott ottaa elokuvan ohjauksen harteilleen aloin todellakin ajatella että tämä elokuva olisi loistava, mutta kun kuulin Jodie Fosterin kieltäytyvän niin toivoin jotain hyvää korvaavaa näyttelijää, mutta ei. Sellainen isotissinen Julianne Moore tuli korvaamaan joka ei todellakaan ollut yhtä älykäs hahmo mitä Jodie Fosterin esittämä Clarice Starling.

Uhrilampaat on ihanan synkkä, mutta eihän mikään maailma ole sininen, siis koko elokuva on sähkönsininen, eikä tunnelma kohoa lähellekkään Uhrilampaita.
Hannibalista oltiin täysin karsittu tyylikkyys nyt hahmo oli vain kylmäverinen ihmissyöjä. Ridley Scottille tämä oli naula arkkuun, Herranjumala lopeta ohjaaminen. Jos jotain positiivistä pitää löytää niin se on Ray Liotta.

Elokuvaan olisi pitänyt saada Ted Tally käsikirjoittamaan. Gary Oldman esittämä hahmo ei sovi ollenkaan Hannibalin maailmaan ei millään pahalla Thomas Harris. Väkivallalla mässäilly menee täysin yli.

Kun katsoin Uhrilampaat ja Hannibalin peräjälkeen. Tuli ihan paha mieli kun elokuvan trilogia on täysin pilattu.
Onneksi Red Dragonissa on Ted Tally, Anthony Hopkins, Harvey Keitel ja Edward Norton eikä siinä ole Ridley Scottia eikä Julianne Moorea.

nimimerkki: Minä

Trilleri,
2001
Ridley Scott
David Mamet, Steven Zaillian, Thomas Harris
Anthony Hopkins, Frankie Faison, Gary Oldman, Giancarlo Giannini, Julianne Moore, Ray Liotta
USA, Iso-Britannia
englanti, italia, japani